Hi ha persones o organitzacions que influeixen o intervenen en l’elaboració de les polítiques públiques d’aquest ens? Aquest és l'espai on ho podràs estar al corrent de qui són i quina activitat duen a terme.

Els grups d'interès són les persones físiques o jurídiques i les organitzacions que en interès propi, d'altres persones o d'organitzacions duen a terme activitats que poden influir en les polítiques públiques o en processos de presa de decissions en un àmbit territorial. Aquesta informació ha de ser pública, per tal d'exercir el necessari control del compliment del codi de conducta per part d'aquestes persones o organitzacions. Per aquest motiu, les persones i organitzacions considerades com grups d'interès s'han d'inscriure en un registre que inclou:

  • Una relació de persones i organitzacions que actuen amb la finalitat d'influir en l'elaboració i aplicació de les polítiques públiques.
  • Informació de les activitats que duen a terme, a llur àmbit d'interès i a llur finançament.
  • Un codi de conducta que han de complir.
  • Un sistema de control i fiscalització, amb mecanismes de denúncia si no es compleix el codi de conducta.

L'Article 45 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, preveu que els ens locals han de crear i publicar el Registre de grups d'interès. Aquest article, però, va ser derogat amb la publicació del Decret Llei 1/2017, de 14 de febrer, pel qual es crea i regula el Registre de grups d'interès de Catalunya. Aquest Decret Llei estableix que el Registre serà comú per la Generalitat, els ens locals i altres organismes públics als que fa referència l'article 3.1.b de la Llei 19/2014.

Per tant, el Registre de grups d'interès de Catalunya, al que podeu accedir clicant en aquest enllaç, funciona com a registre de l'Ajuntament de Matadepera.

Si voleu accedir directament a la cerca, ho podeu fer clicant aquí.

Finalment, podeu accedir a l'agenda de l'alcaldia, on trobareu les reunions programades amb grups d'interès, els quals podreu cercar al Registre.