És un conjunt que forma part de l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya. Antigament emmurallat, el seu interior només era accessible mitjançant tres portals: el portal de la Muralla, a tramuntana; el de ponent, que donava accés a l'antic camí de Ripoll i el de migjorn, d'on arrencava el camí al castell de Milany, passant pel pont medieval.
És un conjunt arquitectònic de gran interès, caracteritzat per una plaça central al voltant de la qual s'hi construïren les cases, algunes porxades, i es desenvoluparen els carrers fins a unir-se amb el recinte del castell.
Al municipi destaquen el Campanar del Pòpul, el Castell del Milany o el Pont Medieval sobre la Riera de Vallfogona, així com una col·lecció de Fòssils i Minerals de Josep Maria Jubells.