Imatge de recurs

Grau de compliment intern de les obligacions de publicitat activa

Segons el decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre la transparència i el dret d'accés a la informació pública.

Article 15 sobre Avaluació del grau de compliment:

  1. Cada administració pública ha d'establir els procediments adequats per tal d'efectuar una anàlisi amb la finalitat d'avaluar el grau de compliment intern de les seves obligacions de publicitat activa i donar-ne publicitat activa per tal de garantir el compliment dels requisits que, a aquest efecte, disposa l'apartat tercer de l'article 6 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre.

    Els procediments d'avaluació han de garantir la participació de persones expertes independents i de la ciutadania.

Per complir amb aquests requisits del decret llei l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès presenta els següents procediments d'avaluació:


Actualització dels ítems de transparència

Tots els ítems de transparència de l'actual pàgina web es revisen dos cops l'any i queda constància de la seva actualització a la marca de "Data d'actualització" a cadascuna de les pàgines. Aquesta marca no és pertinent a les pàgines amb dadaes automàtiques o obertes ni a les pàgines redirigides.


Síndica de Greuges de Catalunya: Informe sobre transparència, accés a la informació pública i bon govern 2024.

La Síndica de Greuges de Catalunya, com a ens independent, avalua la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. Des de l’any 2016, en matèria de dret d’accés a la informació pública, el Síndic ha dut a terme una comprovació de l’exercici d’aquest dret en les administracions mitjançant el test del sol·licitant ocult.

L’experiència assolida posa de manifest la necessitat d’introduir-hi millores i aportar-hi una anàlisi qualitativa i individualitzada. Aquest és el segon any que es fa la prova pilot del sol·licitant ocult aplicada al dret d’accés a la informació pública.

L’objectiu del test del sol·licitant ocult és avaluar tant els elements formals de la Llei i del reglament corresponent com les eines o els principis tècnics que les mateixes normes estableixen com a necessaris per assolir-los (accessibilitat, interoperabilitat i reutilització de la informació).

La metodologia dels estudis de Informe sobre transparència, accés a la informació pública i bon govern - que es proposa per a l’avaluació de les normes és la millora contínua. En aquest sentit, es proposa la revisió del model anualment −incloent-hi, per exemple, aspectes com ara la inclusivitat− i també la revisió de les ponderacions.

D’aquesta manera es poden marcar nous objectius i encaminar el conjunt d’administracions públiques a l’assoliment d’uns objectius comuns per garantir el dret de la ciutadania a una bona administració.

  • L'informe d'avaluació del Grau de compliment intern de les obligacions de publicitat activa de l'ajuntament de Sant Cugat del Vallès 2024 el trobareu a la pàgina web de la Síndica -

Sistema d'avaluació interna de processos

Des del 2024 els ítems de transparència de l'ajuntament de Sant Cugat s'autoavaluen amb un sistema d'indicadors de perioricitat bianual per establir la sistemàtica pel seguiment, mesura i anàlisi dels processos i/o projectes per tal d’avaluar la seva eficàcia, eficiència i impacte i complir amb els compromisos de rigor i de transparència davant totes les parts interessades.