Para ayudarnos a mejorar, si quiere puede trasladarnos sus sugerencias al respecto, sin respuesta de la administración, en el siguiente campo de texto
* El mensaje no puede superar los 1000 carácteres
En este apartado encontrarás la descripción de los órganos de gobierno del ente, qué competencias tienen cada uno de ellos y quién forma parte de ellos.
El Ple de l'Ajuntament del Vendrell, constituït en Junta General és l'òrgan suprem de la Societat, i el seu president és l’Alcalde del Vendrell.
La Junta General té les següents facultats:
a) La censura de la gestió social, l’aprovació dels comptes anuals i l’aplicació del resultat.
b) El nomenament, la renovació i la ratificació dels membres del Consell d'Administració, amb criteris raonables, liquidadors i, en el seu cas, dels auditors de comptes, així com l’exercici de l’acció social de responsabilitat contra qualsevol d’ells.
c) L’autorització als administradors per a l’exercici, per compte propi o aliena, del mateix, anàleg o complementari gènere de l’activitat que constitueixi l’objecte social.
d) La transformació, fusió i escissió de la societat.
e) La modificació dels estatuts socials.
f) L’augment o reducció del capital social.
g) Fixar la remuneració dels Consellers.
h) Nomenar la gerència de la societat, a proposta del president del Consell d’Administració, previ acord d’aquest òrgan.
i) Dissoldre la societat.
j) La resta de facultats que la Llei de Societats de Responsabilitat Limitada atribueix a la Junta General.
A més, la Junta General podrà impartir instruccions a l’òrgan d’administració o sotmetre a autorització l’adopció per aquest òrgan de decisions o acords sobre determinats assumptes de gestió.
L’administració i representació permanent de la Societat correspon al Consell d’Administració, que estarà compost per un representant de cada grup polític municipal i un representant de la Lira Vendrellenca, que seran designats lliurement per la Junta General.
El vot de cada representant dels grups polítics equivaldrà al nombre de regidors del seu grup en el plenari de l’Ajuntament. El vot del representant de la Lira equivaldrà a tres vots.
El Consell d’Administració elegirà, entre els seus membres, un President o Presidenta que tindrà les funcions de convocar, presidir i dirigir les sessions del Consell, donar el vistiplau a les certificacions que expedeixi el Secretari, i exercir qualsevol altra que li correspongui per llei o pels presents Estatuts.
El Consell d’Administració té les següents facultats:
a) Organitzar, dirigir i inspeccionar la marxa de la Societat.
b) Sol·licitar, obtenir, adquirir, cedir i explotar concessions, patents, privilegis i llicències.
c) Reclamar, percebre i cobrar tot allò que, per qualsevol concepte o causa, hagi de percebre la Societat, tot i proposant a l’Ajuntament del Vendrell o òrgan delegat les tarifes o les taxes que consideri convenients per tal què aquest, si les aprova, sol·liciti les autoritzacions necessàries segons la legislació vigent en cada cas.
d) Lliurar, acceptar, endossar, negociar, transmetre, avalar, intervenir i protestar lletres de canvi i tota mena de documents de gir i de crèdit.
e) Establir les directrius d'administració i comptabilitat de la Societat, acordar l'establiment, reforma o suspensió de centres de treball de la Societat en els llocs que tingués per convenient; presentar anualment a la junta, els comptes, balanç i memòria relativa a la situació de la Societat; convocar les juntes generals, ordinàries i extraordinàries, proposar els acords, entre ells la distribució de beneficis i executar els que haguessin adoptat.
f) L’elaboració del pressupost de l’empresa per a l’exercici o exercicis següents, atenint-se al seu pla d’actuació. L’esmentat pla s’elevarà a l’Ajuntament del Vendrell per a la seva aprovació igual que el pressupost.
g) La modificació del pressupost per a atenció de les despeses imprevistes que es presentin.
h) Conferir i revocar poders a persones determinades, amplis i generals, per a supòsits concrets, o per regir branques determinades del negoci social, amb facultats per substituir totalment o en part les seves atribucions.
i) Resoldre els dubtes que es plantegin sobre la interpretació d'aquests estatuts i els acords de la Junta General i del mateix consell.
L'enumeració de facultats abans esmentades és enunciativa i no limitadora, doncs el Consell tindrà sense cap reserva ni excepció totes les que corresponguin al gir i tràfic de l'Empresa Social i que segons la Llei i aquests Estatuts, no estan taxativament reservats a les Juntes Generals.
La Junta General designarà un Gerent, càrrec que haurà de recaure en persona especialment capacitada. El cessament en el càrrec, per voluntat de l'empresa, serà també atribució de la Junta General.
El Gerent desenvoluparà el comandament de tots els serveis tècnics i administratius, amb independència de les funcions que el consell li delegui.
El gerent podrà assistir, a fi d'ésser informat i d'informar, amb veu però sense vot, a les reunions del consell d'administració i de les comissions o comitès delegats, excepte en el cas que el consell disposés fer-ho d'altra manera, pels motius que estimés convenients, segons el seu criteri.