L'Ajuntament de La Torre de Claramunt, com a entitat executora del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, recull en el present apartat el seu Pla de Mesures Antifrau amb els requisits d'obligat compliment, tant pel personal al seu servei com per tercers que es relacionin, directa o indirectament amb ell, d'acord amb el que estableix la normativa comunitària, estatal, autonòmica i local.

L'Ajuntament de La Torre de Claramunt va aprovar el Pla de Mesures Antifrau en sessió de Junta de Govern Local de data 22 de febrer de 2023 i es va publicar al BOPB en data 14 de març de 2023.

Aquest Pla es configura com una peça essencial del Sistema d'Integritat Institucional que està impulsant l'Ajuntament i ha estat elaborat d'acord amb l'article 22 del Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer del 2021, que obliga els estats membres a protegir els interessos financers de la Unió Europea i a prendre les mesures oportunes per prevenir, detectar i corregir el frau, la corrupció i els conflictes d'interessos, i d'acord amb l'article 6 de l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, que exigeix la redacció d'un pla de mesures antifrau a cada organisme executor de fons del MRR (Mecanisme de Recuperació i Resiliència). https://www.youtube.com/watch?v=8YY2bAydgWY