Para ayudarnos a mejorar, si quiere puede trasladarnos sus sugerencias al respecto, sin respuesta de la administración, en el siguiente campo de texto
* El mensaje no puede superar los 1000 carácteres
¿Existen personas u organizaciones que influyen o intervienen en la elaboración de las políticas públicas de este ente? Este es el espacio donde podrás estar al corriente de quiénes son y qué actividad llevan a cabo.
Els grups d'interès són les persones físiques o jurídiques i les organitzacions sense personalitat jurídica que duen a terme activitats susceptibles d'influir directament o indirectament en l'elaboració i l'aplicació de les polítiques públiques, en l'elaboració de propostes normatives o en la presa de decisions, en defensa d'un interès propi o de tercers o d'un interès general.
En data 16 de febrer de 2017 es va publicar al DOGC el Decret llei 1/2017, de 14 de febrer, pel qual es crea i regula el Registre de grups d'interès de Catalunya. El Govern va aprovar aquest Decret llei per transformar el Registre de grups d'interès de l'Administració de la Generalitat en un de nou vàlid per a totes les institucions, ajuntaments i altres organismes públics obligats a tenir-ne per la Llei de transparència.
El registre esdevé un element essencial dins del sistema d'integritat pública adoptat per aprofundir i regenerar el sistema democràtic i per recuperar la confiança de la ciutadania en les institucions públiques. L'existència d'un Registre general reforça la transparència, perquè permet que tots els ciutadans puguin fer el seguiment de l'activitat dels grups d'interès davant les diverses administracions en un únic punt, suposa un gran estalvi de recursos públics, perquè allibera les administracions de la despesa necessària per crear i mantenir un registre propi, i redueix les càrregues als ciutadans, les entitats i les empreses en establir el principi d'inscripció única.
El referit Decret llei 1/2017 ha comportat determinades modificacions en el Decret 171/2015, de 28 de juliol, sobre el Registre de grups d'interès de l'Administració de la Generalitat i del seu sector públic, per tal d’adaptar-lo a l’actual Registre de grups d’interès de Catalunya (Refosa tècnica que incorpora la previsió de la disposició transitòria del Decret llei 1/2017, de 14 de febrer, pel qual es crea i regula el Registre de grups d’interès de Catalunya).
El Decret 21/2021, de 25 de maig, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, atorga la competència de la regulació i supervisió dels grups d'interès al Departament d'Acció Exterior i Govern Obert. L’article 15.2 del Decret 250/2021, de 22 de juny, de reestructuració del Departament d'Acció Exterior i Govern Obert, per la seva banda, atribueix a la Direcció General de Dades Obertes, Transparència i Col·laboració de la Secretaria de Govern Obert la funció de dirigir i supervisar les actuacions de registre, control i fiscalització dels grups d'interès en el marc de la legislació vigent en matèria de transparència.
Més informació en el següent enllaç: https://governobert.gencat.cat/ca/portal-de-la-transparencia/grups-interes/cercador/