Accediu a l'apartat de RETIMENT DE COMPTES del web municipal per ampliar la informació
Resum de la memòria 2025 de les Queixes/Reclamacions i Suggeriments/Propostes:
Visualitzeu a la web municipal
L'anàlisi de les dades del 2025 revela una activitat intensa en la gestió de l'espai públic i els serveis urbans, que representen la gran majoria de les entrades al registre. Els punts crítics identificats són:
- Predomini del manteniment de la via pública: Les reparacions de voreres, l'asfaltat i el manteniment de l'enllumenat són les demandes més freqüents.
- Gestió de l'arbrat i zones verdes: Hi ha una necessitat constant d'esporga, tala d'arbres en mal estat i replantació, amb especial incidència en l'impacte de les arrels en el paviment.
- Mobilitat i Zona de Baixes Emissions (ZBE): S'observa un volum significatiu de tràmits relacionats amb autoritzacions i moratòries de la ZBE, així com queixes sobre l'eficiència de determinades línies de bus urbà i interurbà (E3, B7, A4).
- Instal·lacions esportives: El PEM Guiera i el CEM Can Xarau concentren nombroses queixes pel funcionament de les instal·lacions (climatització, saunes) i una elevada rotació en la gestió administrativa d'abonaments.
- Seguretat i convivència: Durant el segon semestre de l'any s'ha detectat un increment de les queixes per incivisme en places públiques i molèsties per sorolls en establiments de restauració i obres nocturnes.
Anàlisi per Àmbits de Gestió
Espai Públic i Serveis Urbans
Aquest és el departament amb major càrrega de treball, gestionant una gran diversitat d'incidències que afecten directament el dia a dia dels ciutadans.
- Manteniment de Voreres i Calçada:
- Nombroses sol·licituds per panots aixecats (c. Francolí, c. Sant Magí, c. Mare de Déu de Montserrat).
- Incidències greus d'enfonsament de calçada (c. Tiana amb Prat de la Riba) i forats en l'asfalt (pont UAB, c. Barberà, c. Planeta).
- Destaquen les queixes per voreres deteriorades per l'acció de les arrels dels arbres.
- Enllumenat Públic:
- Reparacions de fanals fosos o intermitents (Av. Canaletes, c. Anselm Clavé, c. Portugal).
- Peticions de millora de la il·luminació en zones amb percepció d'inseguretat (Turó de Sant Pau, Parc de la Riera, ptge. Sant Francesc).
- Jardineria i Medi Ambient:
- L'esporga i la tala d'arbres per mal estat o perill de caiguda és una constant (c. Ample, c. Diagonal, Av. Europa).
- Queixes per la brutícia generada per excrements d'ocells (Av. Canaletes, c. Vergara) i per la manca de neteja en escocells i zones ajardinades.
- Neteja Viària i Residus:
- S'han registrat nombroses sol·licituds per canviar la ubicació de contenidors (c. Isabel II, c. Sol, c. Àliga) degut a pudors o molèsties per l'horari de recollida.
- Demandes d'exterminació de rates i neteja d'abocaments incontrolats (Can Fatjó, c. La Clota).
Mobilitat i Transports
La implementació de noves normatives i la gestió de l'aparcament són els eixos centrals d'aquesta categoria.
- Zona de Baixes Emissions (ZBE): Elevat nombre d'expedients per sol·licitud de moratòries, autoritzacions puntuals i dubtes sobre la normativa.
- Transport Públic:
- Queixes reiterades sobre les línies de bus E3, B7 i S1 per incompliment d'horaris o recorreguts.
- Peticions de desplaçament de marquesines i senyalització de noves parades.
- Aparcament i Senyalització:
- Gran volum de peticions per instal·lar pilones per evitar l'aparcament indegut sobre les voreres.
- Sol·licituds de miralls de visibilitat en cruïlles perilloses i regulació de guals.
- Queixes sobre el funcionament i pagament de la "zona taronja".
Esports i Equipaments Municipals
La gestió dels complexos esportius presenta reptes tant de manteniment com administratius.
| Equipament |
Principals Incidències / Sol·licituds |
| PEM Guiera |
Problemes de temperatura, saunes fora de servei, queixes sobre el tracte del personal i nombroses peticions de baixa i modificació de dades bancàries. |
| CEM Can Xarau |
Peticions de climatització al pavelló i gimnàs, manteniment de material d'aquagym i queixes per sorolls a les pistes. |
| Piscines (Estiu) |
Queixes específiques durant el juliol sobre el funcionament de les piscines del Turonet i Bosc Tancat. |
| ZEM Montflorit |
Sol·licituds de reparació de desperfectes en les instal·lacions exteriors.
|
Seguretat Ciutadana i Convivència
L'incivisme i el soroll són els factors que més afecten la convivència ciutadana segons els registres del 2025.
- Actes Incívics: Ús de patinets i jocs de pilota en zones no permeses (Pl. Joan Pau II), comportaments incívics a la Pl. Viladomat i consum de substàncies.
- Contaminació Acústica: Queixes per sorolls nocturns procedents d'establiments de restauració (Red Diamond, Bar Bonasort) i molèsties per obres de Renfe a la matinada.
- Animals de Companyia: Molèsties per lladrucs de gossos i presència d'excrements a la via pública (ptge. Sant Daniel).
Estat de les Gestions
A data de tancament del context analitzat, s'observa la següent distribució de l'estat dels expedients:
- Finalitzats: La majoria d'incidències relacionades amb tràmits administratius de l'àrea d'esports (baixes d'abonaments) i actuacions immediates a la via pública (retirada d'arbres caiguts o reparacions puntuals) estan resoltes.
- En Procés: Les queixes que requereixen obra civil (reforma de voreres, asfaltat complet de carrers) o canvis organitzatius de gran abast (reubicació de bateries de contenidors, estudis de pacificació de trànsit) es troben majoritàriament en fase d'execució.
- Cancel·lats: Casos aïllats per duplicitat o intervenció d'altres organismes com el Síndic de Greuges.
Conclusions i Recomanacions
L'alt volum d'incidències en l'Espai Públic suggereix que el manteniment preventiu del paviment i l'enllumenat podria reduir la reactivitat del servei. Així mateix, la gestió de l'arbrat requereix un pla integral per minimitzar els danys estructurals a les voreres.
En l'àmbit d'Esports, cal revisar els protocols de gestió administrativa per agilitzar les baixes i canvis de dades, així com assegurar la inversió en el manteniment de sistemes de climatització i wellness (saunes) per millorar la satisfacció de l'usuari.
Finalment, la recurrència de queixes per Incivisme en places públiques indica la necessitat de reforçar la presència policial o aplicar mesures dissuasives en punts calents ja identificats per la ciutadania.
|
Sol·licituds de reparació de desperfectes en les instal·lacions exteriors.
|