¿Te gustaría conocer los plazos de conservación de la documentación?

El calendario de conservación y régimen de acceso de la documentación es una herramienta fundamental que permite gestionar adecuadamente los documentos. El calendario es fruto de un procedimiento que se inicia con la evaluación de los documentos y continúa con la decisión sobre su disposición. Además, también incorpora su régimen general de acceso.

Calendari de conservació:

La Comissió Nacional d'Accés, Avaluació i Tria (CNAATD) és un òrgan col·legiat de caràcter tècnic, que desenvolupa les competències en les matèries d'avaluació i tria de la documentació que li atribueix la Llei 10/2001, d'arxius i gestió de documents i està regulada pel Decret 13/2008, de 22 de gener, sobre accés, avaluació i tria de documents.

La CNAATD proposa al Conseller de Cultura l'aprovació de les Ordres de taules avaluació i accés documental. [1]

Aquestes taules són unes disposicions normatives que defineixen el període de conservació dels documents de les administracions públiques de Catalunya i el seu règim general d’accés.

Les taules d’avaluació i accés documental s’apliquen a la documentació pública i determinen, per a cada sèrie documental, el termini de conservació i els criteris sobre l’aplicació de la normativa que regeix l’accés als documents.

 

Taules d’avaluació aplicables a la documentació del CCN

 

Àmbit

DOCUMENT

CODI

RESOLUCI_

TERMINI

DOGC núm.

Administració General

Expedients de convocatòria de sessions del Ple

448

Destrucció total

Un cop efectuada la transcripció definitiva al Llibre d'actes del Ple i sempre que hagin transcorregut 3 mesos de la data de la convocatòria

3604

Administració General

Sol·licituds de treball (borsa de treball)

137

Destrucció total

2 anys

2279

Administració General

Expedients de formació de personal al servei de l'Administració pública

85

Destrucció total

6 anys

2117

Gestió econòmica

Manaments de pagament extrapressupostari

620

Destrucció total

6 anys des de la data de remissió a l'òrgan o òrgans de control extern

5157

Gestió econòmica

Manaments d'ingrés extrapressupostari

619

Destrucció total

6 anys des de la data de remissió a l'òrgan o òrgans de control extern

5157

Gestió econòmica

Manaments d'ingrés

39

Destrucció total

6 anys des de la data de la remissió a l'òrgan o òrgans de control extern

2012

Gestió econòmica

Manaments de pagament

38

Destrucció total

6 anys des de la data de la remissió a l'òrgan o òrgans de control extern

2012

Gestió econòmica

Llistats de nòmina

286

Conservació permanent dels llistats de vaga, els llistats de variacions de nòmina i els alfabètics de juny i desembre i la destrucció de la resta quan se n'hagi exhaurit la utilitat administrativa

 

2905

Gestió econòmica

Fulls de salari (rebuts de nòmina)

284

Destrucció total

5 anys

2905

Serveis Socials

Informes d'arrelament social

663

Destrucció Total

1 any

6292

Serveis Socials

Informes per al reagrupament familiar

662

Destrucció Total

1 any

6292

Ensenyament

Expedients d'ajuts individuals de menjadors escolar

541

Destrucció total

6 anys des de la data de remissió del Compte General a la Sindicatura de Comptes

4745

Ensenyament

Expedients d'ajuts individuals per assistència a colònies i campaments.

297

Destrucció total

Tres anys.

3010

Ensenyament

Expedients d'ajuts individuals per l'assistència d'infants a escoles bressol.

296

Destrucció total

Tres anys

3010

Ensenyament

Expedients d'ajuts per a l'adquisició de llibres escolars.

295

Destrucció total

Tres anys.

3010

 

Règim d’accés:

La Llei 10/2001, de 13 de juliol, d'arxius i documents, estableix que, de manera general, les exclusions establertes legalment quan a la consulta de documents públics queden sense efecte al cap de trenta anys de la producció del  document, llevat que la legislació específica disposi una altra cosa.

Pel que fa a les sèries que contenen dades personals que poden afectar a la seguretat, l'honor, la intimitat o la imatge de les persones, com a norma general i si la legislació específica no disposa altra cosa, es podran consultar els documents:

  • amb el consentiment dels afectats,
  • o quan hagin passat vint-i-cinc anys d'ençà de la mort dels afectats
  • o, si no es coneix la data de la mort, cinquanta anys de la producció del document (art. 36).