Si el ente tiene actualmente en marcha algún proceso participativo en que se permita la intervención de la ciudadanía, este es el lugar donde podrás conocer todos los detalles y de qué manera puedes opinar.

CONSULTA PÚBLICA PRÈVIA L’ELABORACIÓ DE L’AVANTPROJECTE D’ORDENANÇA MUNICIPAL REGULADORA DE LES MESURES APLICABLES A L’ABASTAMENT D’AIGUA POTABLE I ALS USOS DE L’AIGUA EN SITUACIÓ DE SEQUERA.

Objectius de la Consulta pública:

Substanciar consulta pública a través del portal web durant 20 dies, per demanar l’opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma d’Ordenança municipal reguladora de les mesures aplicables a l’abastament d’aigua potable i als usos de l’aigua en situació de sequera:

1.Problemes que es pretenen solucionar amb la futura normativa

En un context d’escassetat de recursos hídrics és necessària la col·laboració de totes les administracions implicades i altres entitats que prestin el servei, alhora que l’esforç i la participació de la ciutadania, per tal de promoure conductes associades a l’estalvi de l’aigua i minimitzar el risc de desabastament de la població.

2. Necessitat i oportunitat d'aquesta normativa

Amb els objectius de protecció del medi, de garantir l’ús racional de l’aigua, de garantir la prestació del servei de subministrament d’aigua a la població i de dotar a l’Ajuntament de les mesures necessàries per fomentar l’estalvi en els consums d’aigua i regular els usos de l’aigua en el municipi en situació de sequera, s’adopta la present ordenança que contempla un seguit de limitacions particulars, pensades per als municipis de les conques internes de Catalunya; i tot això, a l’empara de les competències en matèria d’abastament d’aigua potable i d’acord amb la potestat per dictar ordenances en l’àmbit de les competències municipals, establerta a la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local i al text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, aprovat pel Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril..

3. Els objectius de la norma

1. Aquesta ordenança té per objecte la regulació dels usos de l’aigua en l’àmbit municipal, per tal de garantir el servei públic d’abastament i distribució d’aigua potable de competència municipal i fomentar l’estalvi en el consum d’aigua en situació de sequera.

2. Aquesta ordenança s’aplica durant els períodes de sequera declarats per l’Agència Catalana de l’Aigua.

3. Durant l’àmbit temporal d’aplicació d’aquesta ordenança, restaran en suspens totes aquelles prescripcions contemplades en altres ordenances, reglaments de servei o clàusules contractuals del subministrament d’aigua que s’oposin a l’establert en aquesta ordenança.

4. Fora dels períodes de sequera, seran d’aplicació permanent les mesures contingudes en aquesta ordenança relatives a la superfície de captació d’aigua per als nous habitatges.

4. Possibles solucions alternatives regulatòries i no regulatòries

D’acord amb aquest marc normatiu, en l’actualitat les mesures aplicables en situació de sequera s’estableixen en l’Acord GOV 1/2020, de 8 de gener, pel qual s’aprova el Pla especial d’actuació en situació d’alerta i eventual sequera, sens perjudici de la resta de normativa que pugui ser objecte d’aprovació, com ara el Decret llei 1/2023, de 28 de febrer, pel qual s’estableixen mesures extraordinàries i urgents per fer front a la situació de sequera excepcional en l’àmbit del districte de conca fluvial de Catalunya i la Llei 9/2023, del 19 de maig, de mesures extraordinàries i urgents per a afrontar la situació de sequera excepcional de Catalunya. L’esmentat Pla de sequera estableix una sèrie de limitacions i restriccions al consum d’aigua per determinats usos en les fases de sequera hidrològica (estat d’alerta, excepcionalitat o emergència) que es declarin per la Direcció de l’Agència Catalana de l’Aigua, fixa dotacions màximes per al subministrament d’aigua a poblacions, estableix que les administracions competents en la gestió del servei d’abastament domiciliari tenen el deure de vetllar pel compliment de les limitacions que s’estableixin en l’ús de l’aigua per a abastament de població així com l’habilitació als ens locals, com a titulars de drets d’aprofitament d’aigua per a ús d’abastament urbà, per dictar limitacions de consum als seus abonats, a fi d’assolir les reduccions necessàries en els consums globals del servei.

PER A CONSULTAR L’AVANTPROJECTE D’ORDENANÇA REGULADORA DE LES MESURES APLICABLES A L’ABASTAMENT D’AIGUA POTABLE I ALS USOS DE L’AIGUA EN SITUACIÓ DE SEQUERA, CLIQUEU AL SEGÜENT ENLLAÇ: https://www.seu-e.cat/documents/28721/18987766/Text+de+l%27avantprojecte/b7194e6d-b09f-4581-9fda-3a6bc442f7ea

Datos de contacto

Podeu fer arribar les vostres opinions i/o suggeriments sobre els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa, la necessitat i oportunitat de la seva aprovació i les possibles solucions.

Les propostes es podran presentar en qualsevol dels llocs assenyalats en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

  • Presencialment, al registre general de l'Ajuntament de Canyelles, Pl. Onze de Setembre núm. 1, de dilluns a divendres de 09.00 a 14.00 hores.
  • Electrònicament, per Internet, mitjançant la complimentació del model d'Instància general existent a la seu electrònica del web municipal (en aquest cas caldrà disposar d'una certificació electrònica -idCat- o bé del DNI electrònic).
  • Per correu electrònic, enviant els vostres suggeriments a: [email protected]

Fecha inicio 06-03-2025

Fecha fin 03-04-2025

CONSULTA PÚBLICA PRÈVIA L’ELABORACIÓ DE L’AVANTPROJECTE D’ORDENANÇA REGULADORA DEL TRÀNSIT EN EL CASC URBÀ DEL MUNICIPI DE CANYELLES.

Objectius de la Consulta pública:

Substanciar consulta pública a través del portal web durant 15 dies, per demanar l’opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma d’Ordenança reguladora del trànsit en el casc urbà del municipi de Canyelles:

1.Problemes que es pretenen solucionar amb la futura normativa

La manca d’un marc normatiu estable a tots els modes de mobilitat que utilitzen els diferents espai de la ciutat i garantir que aquesta mobilitat es realitzi d’una manera sostenible, segura, equitativa i eficient. En especial quant a l’ús de la bicicleta, introduint la nova situació dels VMP (vehicles de mobilitat personal) i els cicles de més de dues rodes, i fent més segura la seva circulació i convivència entre els diferents modes de transport al municipi. La finalitat és promoure la mobilitat no motoritzada per disminuir els efectes generats per l'ús del vehicle privat motoritzat.

La proliferació de nous modes transport com són els VMP a motor i els cicles de més de dues rodes, demanen establir els criteris de classificació, els àmbits i les condicions de circulació i estacionament i el règim sancionador.

2. Necessitat i oportunitat de la modificació puntual del POUM

Es fa necessària una regulació de la circulació per les vies urbanes dels Vehicles de Mobilitat Personal, adaptada i segura amb l’ús compatible de la via pública. Aquesta necessitat de regulació es fonamenta en la voluntat de prevenir o corregir els conflictes que es puguin originar per la convivència entre aquests nous modes de transport i els vianants i els altres usuaris de la via pública.

D’altra banda, l’administració té el deure de vetllar pel bon ús i funcionament de l’espai públic, però el buit legal respecte aquest tipus de ginys en dificulta un bon control.

3. Els objectius de la norma

Aquest avantprojecte d’ordenança, es proposa en base als següents objectius principals:

-              Regulació dels VMP a motor i cicles de més de dues rodes.

-              Regulació dels estacionaments en zones escolars.

-              Regulació de l’estacionament de remolcs, caravanes i autocaravanes..

4. Possibles solucions alternatives regulatòries i no regulatòries

És necessari dotar d’un marc normatiu que abasti tots els mitjans de mobilitat que utilitzen les vies urbanes i garantir que aquesta mobilitat es  realitzi d’una manera sostenible, segura, equitativa i eficient.

Aquesta necessitat de regulació es fonamenta en la voluntat de prevenir o corregir els  conflictes que es puguin originar per la convivència entre aquests nous modes de  transport i els vianants i els altres usuaris de la via pública.

D’altra banda, l’administració té el deure de vetllar pel bon ús i funcionament de l’espai públic, però el buit legal respecte aquest tipus de Vehicles de Mobilitat Personal a motor i cicles de més de dues rodes en dificulta un bon control.

PER A CONSULTAR L’AVANTPROJECTE D’ORDENANÇA REGULADORA DEL TRÀNSIT EN EL CASC URBÀ DEL MUNICIPI DE CANYELLES CLIQUEU AL SEGÜENT ENLLAÇ: https://www.seu-e.cat/documents/28721/17569231/Avantprojecte+d%27ordenan%C3%A7a+de+circulaci%C3%B3/ece2381b-ee20-45e5-b791-cea24f7523e4

Datos de contacto

Podeu fer arribar les vostres opinions i/o suggeriments sobre els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa, la necessitat i oportunitat de la seva aprovació i les possibles solucions.

Les propostes es podran presentar en qualsevol dels llocs assenyalats en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

  • Presencialment, al registre general de l'Ajuntament de Canyelles, Pl. Onze de Setembre núm. 1, de dilluns a divendres de 09.00 a 14.00 hores.
  • Electrònicament, per Internet, mitjançant la complimentació del model d'Instància general existent a la seu electrònica del web municipal (en aquest cas caldrà disposar d'una certificació electrònica -idCat- o bé del DNI electrònic).
  • Per correu electrònic, enviant els vostres suggeriments a: [email protected]

Fecha inicio 03-06-2024

Fecha fin 25-06-2024

CONSULTA PÚBLICA PRÈVIA DE LA PROPOSTA DE MODIFICACIÓ PUNTUAL NÚM. 2 DEL POUM DE CANYELLES EN L’ÀMBIT DEL SECTOR DE SÒL URBÀ NO CONSOLIDAT DEL PAU 1 AVINGUDA DE VILAFRANCA 2.

Objectius de la Consulta pública:

Substanciar consulta pública a través del portal web durant 15 dies, per demanar l’opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma de modificació puntual núm. 2 del POUM de Canyelles:

1.Problemes que es pretenen solucionar amb la futura normativa

La manca de sòl industrial i logístic és una realitat present en l’àmbit territorial, motiu pel qual pot dificultar les oportunitats d’inversió de nous projectes o de creixements empresarials i una certa competència entre la indústria i la logística, que són activitats complementàries.

Cal tenir en compte, que d’ençà de la delimitació del PAU 1 fins a l’actualitat, el sector no s’ha executat, és per això que, davant del nou model econòmic i les possibilitats que oferta el sector per cobrir les necessitats d’un determinat sector industrial, es presenta la present modificació.

2. Necessitat i oportunitat de la modificació puntual del POUM

Repensar en una alternativa d’ordenació que completi i revaloritzi la potència del sector industrial de Canyelles, així com, de la seva conurbació, en bona part lligat al sector primari i terciari.

La proposta de modificació té en compte el nou Pacte nacional per a la indústria 2022-2025, que és un ambiciós acord programàtic per transformar el model industrial del país, rellançar l’economia productiva, augmentant el pes de la indústria en l’estructura econòmica, així com també, fer que la indústria sigui més digitalitzada, innovadora, sostenible i generadora d’ocupació, i atorgar un marc d’estabilitat temporal a la política industrial.

Entre les actuacions que es plantegen en el marc del nou Pacte nacional, i d’acord amb la proposta que es presenta se’n destaca l’objectiu núm. 13. Incrementar la disponibilitat de sòl industrial amb uns serveis i instal·lacions adequats, especialment el de grans dimensions.

Per tot això, l’impacte socioeconòmic que suposa la transformació dels sòls delimitats pel Polígon d’Actuació Urbanística PAU 1 – Avinguda de Vilafranca 2, va estretament lligada a les noves polítiques econòmiques i industrials, adaptant la modificació dels instruments de planejament a les necessitats i realitats d’un entorn que afavoreix la implantació d’activitats industrials que requereixen de parcel·les de grans dimensions.

3. Els objectius de la norma

Aquesta modificació puntual del POUM amb ordenació detallada a l’àmbit del PAU 1-Avinguda de Vilafranca 2, es proposa en base als següents objectius principals.

- Reajustar els límits vigents del sector atenent a la pròpia naturalesa física, topogràfica i jurídica segons el seu estat actual. Aquest reajustament dels límits del sector, s’ha realitzat bàsicament, per tal que els límits del sector obeeixin a una coherència física; d’aquesta manera, i donat que en la present Modificació puntual es disposa d’una cartografia més detallada que la que conforma el POUM, s’ha pogut realitzar un millor ajust dels límits teòrics del PAU-1 a la realitat física del territori; dins d’aquesta concepció s’engloben els següents reajustaments:

a. Llindar nord, es reajusta tenint en compte l’aixecament del mur de pedra que separa el sector amb el carrer del Pou.

b. Llindar est, es modifica tenint en compte el límit de propietat dels terrenys procedents de l’expropiació forçada pel traçat de la carretera C-15.

c. Llindar sud, es manté el límit vigent del sector. No es modifica.

d. Llindar oest, es manté el límit vigent del sector. No es modifica.

- Compleció del teixit industrial de la vessant est de l’avinguda de Vilafranca per potenciar un sector industrial i de serveis de Canyelles, i que consolida el final la promoció i dinamització d’una zona d’activitats econòmiques per el municipi de Canyelles.

- Incorporació d’una nova regulació del sòl destinats als usos industrials en parcel·la gran (clau A1d) que permeti projectar usos logístics-industrials posant així en valor la dimensió i localització estratègica en relació a les infraestructures de caràcter territorial que l’envolten.

- Definició de l’ordenació establint la correcta transició entre el sòl urbà d’ús industrial i el sòl lliure d’edificació i en coherència amb el model de baixa densitat de l’entorn immediat fomentant un model d’indústria més urbana, més compacte i mantenint una anella verda que faciliti la integració amb l’entorn immediat.

- Concreció i cessió dels sòl de cessió gratuïta i obligatòria que han de servir per reforçar la connectivitat cívica del desenvolupament.

- Concreció de la cessió de 1.081,48 m² d’equipament, situat en el punt de relació entre teixit residencial que conforma el carrer del Pou, i per tant, jugant un paper de ròtula important en el sector i que caldrà integrar en el projecte d’urbanització.

- Concreció d’una ordenació que faciliti una gestió optimitzada del desenvolupament de l’àmbit.

4. Possibles solucions alternatives regulatòries i no regulatòries

El sector es localitza a l’anomenat Polígon Industrial Carreteres, un àmbit dins el nucli de Canyelles on predominen assentaments de petit caràcter industrial delimitats per les vies de comunicació d’accés al municipi, com l’Avinguda de Vilafranca, i de major capacitat estructurant com la c-15 que uneix els municipis de Vilanova i la Geltrú amb Vilafranca del Penedès.

Amb el desenvolupament del PAU 1 – Vilafranca 2, el municipi de Canyelles passarà a oferir un nou tipus de sòl industrial per tal de competir amb els assentaments industrials de les poblacions veïnes, atès que el municipi disposa de molt bones connexions amb les xarxes de comunicacions que l’envolten.

 

PER A CONSULTAR LA PROPOSTA DE MODIFICACIÓ PUNTUAL DEL POUM CLIQUEU AL SEGÜENT ENLLAÇ: https://www.seu-e.cat/ca/web/canyelles/govern-obert-i-transparencia/accio-de-govern-i-normativa/urbanisme/modificacio-puntual-num.-2-del-poum-204

Datos de contacto

Podeu fer arribar les vostres opinions i/o suggeriments sobre els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa, la necessitat i oportunitat de la seva aprovació i les possibles solucions.

Les propostes es podran presentar en qualsevol dels llocs assenyalats en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

  • Presencialment, al registre general de l'Ajuntament de Canyelles, Pl. Onze de Setembre núm. 1, de dilluns a divendres de 09.00 a 14.00 hores.
  • Electrònicament, per Internet, mitjançant la complimentació del model d'Instància general existent a la seu electrònica del web municipal (en aquest cas caldrà disposar d'una certificació electrònica -idCat- o bé del DNI electrònic).
  • Per correu electrònic, enviant els vostres suggeriments a: [email protected]

Fecha inicio 30-05-2024

Fecha fin 19-06-2024

CONSULTA PÚBLICA PRÈVIA DE L’AVANTPROJECTE DE REGLAMENT QUE TÉ PER OBJECTE LA REGULACIÓ DE L’ÚS DEL VIVER D’EMPRESES DE CANYELLES O ESPAI COWORKING.

Objectius de la Consulta pública:

Substanciar consulta pública a través del portal web durant 30 dies, per demanar l’opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma sobre supervisió i tutela del funcionament del servei:

1.Problemes que es pretenen solucionar amb la futura normativa

El present reglament serà d’aplicació per a totes les activitats empresarials que
es portin a terme dintre del Viver ubicat a la Plaça del Casal s/n al municipi de Canyelles, integrat per 4 despatxos, una sala polivalent i una biblioteca virtual.

2. Necessitat i oportunitat de la nova ordenança

L’Ajuntament de Canyelles, un cop finalitzades les obres de remodelació de l'espai, considera necessari regular les condicions d'ús d'aquest espai per part de les empreses i/o altres usuaris que així ho sol·licitin.

Per tot això, es considera que és el moment idoni per tal d’aprovar un reglament  i facilitar la seva tramitació.

3. Els objectius de la norma

El viver d’empreses de Canyelles té com a finalitats bàsiques:
1. Promoure la utilització dels espais habilitats per a desenvolupar activitats empresarials o professionals, per part d’empreses, preferentment de nova creació, o professionals, prioritàriament aquells que comencin a exercir la seva professió, sempre i quan l’activitat desenvolupada s’adeqüi al model d’instal·lació existent.
2. Posar a disposició de les empreses o dels professionals que estiguin ubicats dins del Viver d’Empreses aquells serveis comuns bàsics per facilitar la seva posada en marxa, la seva gestió i afavorir la seva competitivitat en l’entorn.
3. Informar, assessorar i acompanyar al desenvolupament empresarial o professional a les empreses o professionals dins del projecte Viver d’empreses, també aquelles persones que vulguin portar a terme un projecte i emprendre integrant-se dins d’aquest àmbit.
4. Potenciar la creació de llocs de treball.

4. Possibles solucions alternatives regulatòries i no regulatòries

Tot i que existeixen altres actuacions per garantir la regulació de l'ús de l'espai coworking, es considera prioritària la redacció del reglament per disposar del paraigües normatiu adequat que doni cobertura a la tramitació administrativa.

PER CONSULTAR L'AVANTPROJECTE D'ORDENANÇA CLIQUEU AL SEGÜENT ENLLAÇ:

https://www.seu-e.cat/ca/web/canyelles/govern-obert-i-transparencia/accio-de-govern-i-normativa/normativa-plans-i-programes/memories-i-documents-dels-projectes-normatius-en-curs

Datos de contacto

Podeu fer arribar les vostres opinions i/o suggeriments sobre els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa, la necessitat i oportunitat de la seva aprovació i les possibles solucions.

Les propostes es podran presentar en qualsevol dels llocs assenyalats en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

  • Presencialment, al registre general de l'Ajuntament de Canyelles, Pl. Onze de Setembre núm. 1, de dilluns a divendres de 09.00 a 14.00 hores.
  • Electrònicament, per Internet, mitjançant la complimentació del model d'Instància general existent a la seu electrònica del web municipal (en aquest cas caldrà disposar d'una certificació electrònica -idCat- o bé del DNI electrònic).
  • Per correu electrònic, enviant els vostres suggeriments a: [email protected]

Fecha inicio 01-08-2022

Fecha fin 14-09-2022

CONSULTA PÚBLICA PRÈVIA DE L’AVANTPROJECTE D’ORDENANÇA REGULADORA DE L’ÚS PRIVATIU DELS LOCALS, DEPENDÈNCIES I ESPAIS OBERTS MUNICIPALS I CESSIÓ DE MATERIAL DE L’AJUNTAMENT DE CANYELLES.

Objectius de la Consulta pública:

Substanciar consulta pública a través del portal web durant 30 dies, per demanar l’opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma sobre:

1.Problemes que es pretenen solucionar amb la futura normativa

L'ús dels espais públics per part dels/de les ciutadans/es, associacions, entitats i partits polítics, requereix una regulació per facilitar l'ús normal d'aquests espais en igualtat de condicions.

2. Necessitat i oportunitat de la nova ordenança

L’Ajuntament de Canyelles, considera necessari regular les condicions d'ús privatiu dels locals, dependències i espais oberts municipals i cessió de material, independentment del títol en virtut del qual l’Ajuntament els posseeix.

Per tot això, es considera que és el moment idoni per tal d’aprovar una ordenança  i facilitar la seva tramitació.

3. Els objectius de la norma

La convivència de totes les circumstàncies esmentades ha fet palesa la necessitat d’afrontar una normativa específica per regular de forma objectiva i tècnica l'ús dels espais públics, siguin oberts o tancats, per part de tots/es els/les ciutadans/es, entitats, associacions i grups polítics municipals que vulguin realitzar actes de tipus cultural, social i/o polític en els espais esmentats.

4. Possibles solucions alternatives regulatòries i no regulatòries

Tot i que existeixen altres actuacions per garantir la regulació de l'ús de l'espai públic, es considera prioritària la redacció de l’ordenança per disposar del paraigües normatiu adequat que doni cobertura a la tramitació administrativa.

PER CONSULTAR L'AVANTPROJECTE D'ORDENANÇA CLIQUEU AL SEGÜENT ENLLAÇ:

https://www.seu-e.cat/ca/web/canyelles/govern-obert-i-transparencia/accio-de-govern-i-normativa/normativa-plans-i-programes/memories-i-documents-dels-projectes-normatius-en-curs

Datos de contacto

Dades de contacte

Podeu fer arribar les vostres opinions i/o suggeriments sobre els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa, la necessitat i oportunitat de la seva aprovació i les possibles solucions.

Les propostes es podran presentar en qualsevol dels llocs assenyalats en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

  • Presencialment, al registre general de l'Ajuntament de Canyelles, Pl. Onze de Setembre núm. 1, de dilluns a divendres de 09.00 a 14.00 hores.
  • Electrònicament, per Internet, mitjançant la complimentació del model d'Instància general existent a la seu electrònica del web municipal (en aquest cas caldrà disposar d'una certificació electrònica -idCat- o bé del DNI electrònic).
  • Per correu electrònic, enviant els vostres suggeriments a: [email protected]

Fecha inicio 29-07-2022

Fecha fin 13-09-2022

CONSULTA PÚBLICA PRÈVIA ORDENANÇA MUNICIPAL REGULADORA DE L’OCUPACIÓ DE LA VIA PÚBLICA AMB MOBILIARI D’ESTABLIMENTS COMERCIALS I DE RESTAURACIÓ

Objectius de la Consulta pública:

Substanciar consulta pública a través del portal web durant 30 dies, per demanar l’opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma sobre:

1.Problemes que es pretenen solucionar amb la futura normativa

En els darrers anys, Canyelles ha incrementat de manera significativa el nombre d’activitats dutes a terme a l’aire lliure. Per una altra banda, la promulgació de normativa específica com la llei anti-tabac i l’aparició de noves formes d’ocupació de l’espai públic (tarimes en calçada, etc.) ha provocat un increment de les demandes d’ocupació de la via pública per part dels establiments de restauració de tot el municipi.

2. Necessitat i oportunitat de la nova ordenança

L’Ajuntament de Canyelles, considera necessari regular situacions com els aprofitaments especials dels espais de la via pública per part de determinats establiments de restauració..

Per tot això, es considera que és el moment idoni per tal d’aprovar una ordenança  i facilitar la seva tramitació.

3. Els objectius de la norma

La convivència de totes les circumstàncies esmentades amb la situació econòmica actual ha fet palesa la necessitat d’afrontar una normativa específica per regular de forma objectiva i tècnica tant les noves situacions d’ocupació de la via pública esmentades com les ocupacions tradicionals, per garantir, d’una banda, la facilitació d’assentaments d’establiments comercials a l’espai públic i, d’altra, un ús acurat i racional de l’espai públic que no impedeixi ni dificulti la proliferació de la resta d’activitats al carrer.

Aquesta ordenança, per tant, neix amb un triple objectiu:

 

1) El primer objectiu consisteix en endreçar l’espai públic mitjançant la regulació de les terrasses d’establiments de restauració, fent especial èmfasi en la seva dimensió, situació, mobiliari i elements auxiliars. En aquest sentit, es pretén dotar de racionalitat a l’ocupació de la via pública per terrasses d’establiments de restauració vinculant la seva autorització amb criteris tècnics de caire objectiu i basats en un principi d’autoritzar, amb caràcter general i únicament amb determinades excepcions, la instal·lació de terrasses davant de la façana de l’establiment de referència.

 

2) El segon objectiu que busca aquesta ordenança és facilitar, en la mesura del possible i sota un principi de racionalitat, l’assentament d’establiments de restauració que permeti generar un clima propici per a l’aparició d’iniciatives de caire empresarial que generin, per una banda, llocs de treball al municipi per reactivar l’economia i, per una altra, una xarxa d’establiments atractiva i equilibrada per a la promoció del municipi.

 

3) En tercer lloc, i vinculat als dos objectius anteriors, la redacció d’aquesta ordenança garanteix l’accessibilitat entre establiments i via pública del municipi, promocionant i garantint la lliure circulació i el correcte gaudi de l’espai públic per part de la ciutadania.

 

4. Possibles solucions alternatives regulatòries i no regulatòries

Tot i que existeixen altres actuacions per garantir la regulació de l'ús de l'espai públic, es considera prioritària la redacció de l’ordenança per disposar del paraigües normatiu adequat que doni cobertura a la tramitació administrativa.

PER CONSULTAR L'AVANTPROJECTE D'ORDENANÇA CLIQUEU AL SEGÜENT ENLLAÇ:

https://www.seu-e.cat/ca/web/canyelles/govern-obert-i-transparencia/accio-de-govern-i-normativa/normativa-plans-i-programes/memories-i-documents-dels-projectes-normatius-en-curs

Datos de contacto

Dades de contacte

Podeu fer arribar les vostres opinions i/o suggeriments sobre els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa, la necessitat i oportunitat de la seva aprovació i les possibles solucions.

Les propostes es podran presentar en qualsevol dels llocs assenyalats en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

  • Presencialment, al registre general de l'Ajuntament de Canyelles, Pl. Onze de Setembre núm. 1, de dilluns a divendres de 09.00 a 14.00 hores.
  • Electrònicament, per Internet, mitjançant la complimentació del model d'Instància general existent a la seu electrònica del web municipal (en aquest cas caldrà disposar d'una certificació electrònica -idCat- o bé del DNI electrònic).
  • Per correu electrònic, enviant els vostres suggeriments a: [email protected]

Fecha inicio 21-06-2022

Fecha fin 01-08-2022

CONSULTA PÚBLICA PRÈVIA ORDENANÇA MUNICIPAL REGULADORA DE PUBLICITAT, INSTAL·LACIONS I/O SUPORTS PUBLICITÀRIES AL MUNICIPI DE CANYELLES

Objectius de la Consulta pública:

Substanciar consulta pública a través del portal web durant 30 dies, per demanar l’opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma sobre:

1.Problemes que es pretenen solucionar amb la futura normativa

Vist que al nostre municipi existeixen formes de publicitat estàtica consistents en la instal·lació de suports publicitaris que comporten un gran impacte visual per a l’entorn urbà, al donar lloc a una proliferació d’imatges, formes i colors que, sense regulació, deterioren el paisatge urbà.
Vista l’existència també de publicitat dinàmica i acústica, sobretot en determinades franges horàries estivals, que provoquen molèsties als/a les residents del nostre municipi.

2. Necessitat i oportunitat de la nova ordenança

Vista la necessitat d’implementar una reglamentació especifica per regular tant els suports publicitaris com les diferents tipologies de publicitat dinàmica o estàtica, amb l’objectiu de protegir el paisatge urbà i la tranquil·litat dels residents, reduïnt així l’impacte visual que comporten aquests elements publicitaris per el paisatge, així com també els efectes negatius i les molèsties que aquest tipus de publicitat comporten per als ciutadans i públic en general, tant en el seu legítim dret a la lliure circulació per als vianants com al descans i oci; defensa dels interessos econòmics i socials de consumidors i usuaris dels productes o serveis sobre els quals gravita l'activitat publicitària.

Per tot això, es considera que és el moment idoni per tal d’aprovar una ordenança  i facilitar la seva tramitació.

3. Els objectius de la norma

La norma tindrà per objecte acabar amb les llacunes existents, regulant l'exercici d'aquest tipus d'activitat de promoció i publicitat, subjecte a llicència administrativa municipal, amb criteris restrictius, enfortint les mesures de control i protecció medioambiental.

4. Possibles solucions alternatives regulatòries i no regulatòries

Tot i que existeixen altres actuacions per garantir la protecció dels béns jurídics objecte d'aquesta ordenança, es considera prioritària la redacció de l’ordenança per disposar del paraigües normatiu adequat que doni cobertura a la tramitació administrativa.

Datos de contacto

Dades de contacte

Podeu fer arribar les vostres opinions i/o suggeriments sobre els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa, la necessitat i oportunitat de la seva aprovació i les possibles solucions.

Les propostes es podran presentar en qualsevol dels llocs assenyalats en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

  • Presencialment, al registre general de l'Ajuntament de Canyelles, Pl. Onze de Setembre núm. 1, de dilluns a divendres de 09.00 a 14.00 hores.
  • Electrònicament, per Internet, mitjançant la complimentació del model d'Instància general existent a la seu electrònica del web municipal (en aquest cas caldrà disposar d'una certificació electrònica -idCat- o bé del DNI electrònic).
  • Per correu electrònic, enviant els vostres suggeriments a: [email protected]

Fecha inicio 07-02-2022

Fecha fin 18-03-2022

CONSULTA PÚBLICA PRÈVIA ORDENANÇA DE PROTECCIÓ DELS ARBRES I ARBREDES D’INTERÈS LOCAL

Objectius de la Consulta pública:

Substanciar consulta pública a través del portal web durant 15 dies, per demanar l’opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma sobre:

1.Problemes que es pretenen solucionar amb la futura normativa

Amb la redacció d’una ordenança de “Protecció dels arbres i arbredes d’interès local” es pretén disposar d’un marc normatiu  per protegir la degradació i  desaparició del patrimoni arbori d’éssers vius d’una certa edat, es requereix d’una protecció i conservació racional, eficaç i efectiva, que permeti el seu aprofitament com a recurs cultural, educatiu i també turístic, gràcies a una regulació clara i senzilla de la intervenció administrativa. L’absència d’una normativa específica pot dificultar el coneixement dels tràmits i les eines per evitar i detenir la degradació i desaparició d’aquest patrimoni.

2. Necessitat i oportunitat de la nova ordenança

L’Ajuntament de Canyelles, considera que aquests elements vegetals constitueixen un patrimoni arbori únic i insubstituïble, que forma part del patrimoni mediambiental i cultural del municipi de Canyelles, que vol posar en valor la sostenibilitat i el respecte amb el medi ambient. En aquest sentit, la protecció dels arbres o arbredes d’interès local és una eina útil, a l’abast de les administracions públiques, que incideix eficaçment en el compromís esmentat.

Per tot això, es considera que és el moment idoni per tal d’aprovar una ordenança  i facilitar la seva tramitació.

3. Els objectius de la norma

La norma establirà les condicions tècniques i administratives per a la protecció dels arbres i arbredes del municipi de Canyelles amb l’objectiu de facilitar la tramitació i catalogació del patrimoni arbori.

4. Possibles solucions alternatives regulatòries i no regulatòries

Tot i que existeixen altres actuacions per garantir la protecció del patrimoni arbori, es considera prioritària la redacció de l’ordenança per disposar del paraigües normatiu adequat que doni cobertura a la tramitació administrativa.

 

PER CONSULTAR L'AVANTPROJECTE D'ORDENANÇA CLIQUEU AL SEGÜENT ENLLAÇ:

https://www.seu-e.cat/ca/web/canyelles/govern-obert-i-transparencia/accio-de-govern-i-normativa/normativa-plans-i-programes/memories-i-documents-dels-projectes-normatius-en-curs

Datos de contacto

Podeu fer arribar les vostres opinions i/o suggeriments sobre els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa, la necessitat i oportunitat de la seva aprovació i les possibles solucions.

Les propostes es podran presentar en qualsevol dels llocs assenyalats en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

  • Presencialment, al registre general de l'Ajuntament de Canyelles, Pl. Onze de Setembre núm. 1, de dilluns a divendres de 09.00 a 14.00 hores.
  • Electrònicament, per Internet, mitjançant la complimentació del model d'Instància general existent a la seu electrònica del web municipal (en aquest cas caldrà disposar d'una certificació electrònica -idCat- o bé del DNI electrònic).
  • Per correu electrònic, enviant els vostres suggeriments a: [email protected]

Fecha inicio 29-10-2021

Fecha fin 19-11-2021

CONSULTA PÚBLICA PRÈVIA ORDENANÇA PER A LA PROMOCIÓ I REGULACIÓ DE LES INSTAL·LACIONS D’AUTOCONSUM AMB ENERGIA FOTOVOLTÀICA O D'ALTRES ENERGIES RENOVABLES AL MUNICIPI DE CANYELLES I PROPOSTA D’ORDENANÇA REGULADORA

Aquesta ordenança té per objectiu simplificar la intervenció administrativa per a la promoció de les instal·lacions d’autoconsum amb energia solar fotovoltaica o d'altres energies renovables.

 

Objectius de la Consulta pública:

Substanciar consulta pública a través del portal web durant 30 dies naturals, per demanar l’opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma sobre:

1.Problemes que es pretenen solucionar amb la futura normativa

Amb la redacció d’una ordenança solar fotovoltaica es pretén disposar d’un marc normatiu  per a la promoció de les instal·lacions d’autoconsum amb energia solar fotovoltaica gràcies a una regulació clara i senzilla de la intervenció administrativa. L’absència d’una normativa específica pot dificultar el coneixement dels tràmits i les eines per la promoció d’aquesta forma de producció d’energia sostenible.

2. Necessitat i oportunitat de la nova ordenança

L’Ajuntament de Canyelles, vol complir amb el compromís de reduir un 40% les emissions de CO2  pel 2030. En aquest sentit, la promoció de les energies renovables és una eina útil, a l’abast de les administracions públiques, a l’hora de promoure canvis en l’actual model energètic i incidir eficaçment en el compromís esmentat.

Per altra banda, el Reial Decret-Llei 15/2018, deroga finalment l’anomenat “impost al sol” i elimina així les traves existents fins al moment per a l’autoconsum. Aquest fet ha provocat un canvi de paradigma en el qual l’autoconsum no és només permès i viable, amb una simplificació de la tramitació, sinó necessari per aconseguir els objectius marcats.

Per tot això, es considera que és el moment idoni per tal d’aprovar una ordenança solar fotovoltaica que incentivi aquesta tipologia d’instal·lacions i en faciliti la seva tramitació.

3. Els objectius de la norma

La norma establirà les condicions tècniques i administratives per a la legalització de les instal·lacions fotovoltaiques al municipi de Canyelles amb l’objectiu de facilitar la tramitació i promoure així l’ús de l’energia solar per a l’autoconsum.

4. Possibles solucions alternatives regulatòries i no regulatòries

Tot i que es consideren altres actuacions per promoure i incentivar les instal·lacions fotovoltaiques, com ara beneficis fiscals, es considera prioritària la redacció de l’ordenança per tal de disposar del paraigües normatiu adequat que doni cobertura a la tramitació administrativa.

PER CONSULTAR L'AVANTPROJECTE D'ORDENANÇA CLIQUEU AL SEGÜENT ENLLAÇ:

https://www.seu-e.cat/ca/web/canyelles/govern-obert-i-transparencia/accio-de-govern-i-normativa/normativa-plans-i-programes/memories-i-documents-dels-projectes-normatius-en-curs

Datos de contacto

Podeu fer arribar les vostres opinions i/o suggeriments sobre els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa, la necessitat i oportunitat de la seva aprovació i les possibles solucions.

Les propostes es podran presentar en qualsevol dels llocs assenyalats en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

  • Presencialment, al registre general de l'Ajuntament de Canyelles, Pl. Onze de Setembre núm. 1, de dilluns a divendres de 09.00 a 14.00 hores.
  • Electrònicament, per Internet, mitjançant la complimentació del model d'Instància general existent a la seu electrònica del web municipal (en aquest cas caldrà disposar d'una certificació electrònica -idCat- o bé del DNI electrònic).
  • Per correu electrònic, enviant els vostres suggeriments a: [email protected]

Fecha inicio 02-02-2021

Fecha fin 16-03-2021