Para ayudarnos a mejorar, si quiere puede trasladarnos sus sugerencias al respecto, sin respuesta de la administración, en el siguiente campo de texto
* El mensaje no puede superar los 1000 carácteres
Consulta los valores, principios y normas de conducta a los que deben atenerse los altos cargos del ente, así como, las obligaciones y normas sobre la calidad de los servicios y el funcionamiento de la Administración, de acuerdo a las que han de actuar todo el personal al servicio de ésta.
DECRET NÚM. 2015/059
Ates que les corporacions locals han de facilitar la informació més amplia sobre la seva activitat i la participació de tots els ciutadans en la vida social.
Ates que els mitjans de comunicació local de titularitat pública han de funcionar amb estructures organitzatives que garanteixin la professionalitat de les persones que hi treballen i la participació del conjunt del consistori, de les organitzacions de la societat civil i de la ciutadania local.
Ates que aquest mandat legal requereix que els mitjans de comunicació locals de titularitat pública respectin els principis del Decaleg de Bones Practiques de la Comunicació Local Pública.
RESOLC
1er.- Donar suport de l'Ajuntament de Bell-lloc d'Urgell al Decaleg de Bones Practiques de la Comunicació Local Pública, elaborat per la Universitat Autónoma de Barcelona, davant la necessitat de millorar la informació local pública, i que es transcriu a continuació:
Decaleg de Bones Practiques de la Comunicació Local
L'any 2003, en el marc de la segona edició del Postgrau de Comunicació local: Producció i gestió organitzat pe/ Laboratori de Comunicació Pública de la UAB, es va elaborar el Decaleg de Bones Practiques de la Comunicació Local Pública, com uns principis basics amb la recomanació que siguin respectats per part deis mitjans locals de titularitat pública.
L 'article 69 de la Llei de Bases de Régim Local estableix que
1. - Les corporacions /oca/s han de facilitar la informació més amplia sobre la seva activitat i la participació de tots e/s ciutadans en la vida local.
2. - Les formes, e/s mitjans i els procediments de participació que les corporacions
estableixin en l'exercici de la seva potestat d'autoorganització no poden en cap cas disminuir les facultats de decisió que corresponen a/s órgans representatius regulats per la /leí.
Aquest mandat legal requereix, per tant, que els mitjans de comunicació /oca/s de titularitat pública - premsa escrita, radio, televisió, webs municipals i ciutadanes -respectin els principis que van inspirar el Decaleg que reprodui'm a continuació.
1- Han d'actuar com a e/ements cohesionadors del municipi
Han de fer «poble» o «ciutat» fomentant la identitat local, donant a coneixer e/s seus orígens, les mobilitats, les diferents condicions socials de les dones i homes que amb les seves actuacions i relacions donen vida plural a cada municipi, les tradicions i les activitats quotidíanes: económiques, culturals, socia/s, polítiques ... i e/s projectes de futur.
2- Han d'informar d'una manera verac;, plural i transparent
Han de donar compte de la gestió que fa /'equip de govern mostrant les diferents sensibilitats po/ítiques que s'han expressat a les urnes. A través de la crónica periodística del ple municipal, han d'explicar les diferents propostes d'actuació i ref/ectir e/s punts de vista deis diferents grups polítics representats i les votacions eme ses.
3- Han de ser un referent informatiu per a la ciutadania
Els professionals responsables deis mitjans de comunicació local de titularitat pública han de poder consolidar-los d'acord amb les característiques de cada municipi i amb una periodicitat regular (diaria, setmanal, quinzenal o mensual). Han d'oferir alternatives informatives plura/s davant la resta de mitjans /oca/s, autonómics o nacionals. No han d'estar supeditats a/s canvis que es produeixin als equips de govern o cada vegada que se celebrin e/eccions. En períodes electorals, han de ser un vehic/e comunicatiu clarificador de les diferents opcions polítiques.
4- Han de fomentar el debat púb/ic per a la participació democratica
Els mitjans de comunicació escrits han de donar un tractament periodístic professional a les informacions i han d'inserir espais d'opinió deis carrecs electes, deis grups polítics, de tecnics especialitzats, de representants de les organitzacions de la societat civil i de les persones que hi vu/guin intervenir. L 'editorial ha de reflectir /'opinió de la publicació i no ha d'estar signat per !'alcalde
alcaldessa. En els mitjans audiovisuals s'ha de fomentar tertúlies i programes de debat plurals. A través d'lnternet, s'han de promoure consultes populars, fórums, etc., a més d'oferir solucions facils a problemes concrets i tramits burocratics.
5- Han de promoure les activitats de la societat civil i l'associacionisme
Els mitjans de comunicació local de titu/aritat pública han de potenciar /'associacionisme i la iniciativa social mitjanc;ant la publicació o difusió de tates les activitats que realitzen les organitzacions de la societat civil, especialment a través de /'agenda d'activitats o d'altres formats informatius.
6- Han d'evitar el partidisme i la manca de professionalitat
Mitjanc;ant un tractament contrastat i al més complet possible de les principals informacions, donant veu a/s diferents protagonistes, retent comptes de la gestió
realitzada i fomentant la participació ciutadana. Els mitjans no es poden utilitzar com a eina de propaganda política del partit o la coalició que deté el poder.
7- Han de despertar /'interés de la ciutadania
Mitjan<;ant la utilització d'un 1/enguatge ciar, precís, respectuós amb la diversitat d'homes i dones de les diverses procedencies i condicions socials que donen vida al municipi, a /'abast del gran públic, amb titulars entenedors i atractius. Han de generar procediments que afavoreixin la identificació i la implicació de la ciutadania en la informació i la participació democratica.
8- Han d'estar dotats deis recursos humans i tecnics necessaris
Han de tenir professionals que rebin una remuneració adient a les tasques que realitzen i que disposin deis recursos tecnics necessaris, sempre respectant el Codi Deontológic que regeix la professió periodística.
9- Han de funcionar a través d'órgans de gestió participatius
Els mitjans de comunicació local de titularitat pública han de funcionar amb estructures organitzatives -canse/Is editaríais o canse/Is d'administració- que garanteixin la professionalitat de les persones que hi treballen i la participació del conjunt del consistori, de les organitzacions de la societat civil i de la ciutadania local.
10- S'han de gestionar ajustant-se a les possibilitats económiques de cada municipi
Les institucions o organismes públics que gestionin els mitjans de comunicació local de titularitat pública han de dissenyar plans municipals de comunicació a partir d'un diagnosi i una analisi de la situació comunicacional local i han de definir els objectius que s'han d'assolir establint els recursos humans i tecnics i les dotacions económiques necessaris, sempre d'acord amb les possibilitats i necessitats de cada municipi.
2on.- Disposar la difusió del Decaleg a la ciutadania mitjan<,ant la seva publicació al web municipal.
Órgano de aprobación Ple de l'Ajuntament