En aquest apartat trobaràs la descripció dels òrgans de govern de l’ens, quines competències tenen cadascun d'ells i qui en forma part.

  Ple

Òrgan de govern principal
Funcions:

El Ple municipal, integrat per tots els regiors i presidit per l'alclade, es reuneix de forma trimestral, concretament un dimarts del primer mes de cada trimestre i les competències són les següents:

a) El control i la fiscalització dels òrgans de govern.

 

b) Els acords relatius a la participació en organitzacions supramunicipals; alteració del terme municipal; creació o supressió de municipis i de les entitats a les quals es refereix l’article 45; creació d’òrgans desconcentrats; alteració de la capitalitat del municipi i el canvi de nom del municipi o d’aquelles entitats i l’adopció o la modificació de la seva bandera, ensenya o escut.

 

c) L’aprovació inicial del planejament general i l’aprovació que posi fi a la tramitació municipal dels plans i altres instruments d’ordenació que preveu la legislació urbanística, així com els convenis que tinguin per objecte l’alteració de qualssevol dels instruments esmentats.

 

d) L’aprovació del reglament orgànic i de les ordenances.

 

e) La determinació dels recursos propis de caràcter tributari; l’aprovació i la modificació dels pressupostos, i la disposició de despeses en matèria de la seva competència i l’aprovació dels comptes; tot això d’acord amb el que disposa la Llei reguladora de les hisendes locals.

 

f) L’aprovació de les formes de gestió dels serveis i dels expedients de municipalització.

 

g) L’acceptació de la delegació de competències feta per altres administracions públiques.

 

h) El plantejament de conflictes de competències a altres entitats locals i altres administracions públiques.

 

i) L’aprovació de la plantilla de personal i de la relació de llocs de treball, la fixació de la quantia de les retribucions complementàries fixes i periòdiques dels funcionaris i el nombre i règim del personal eventual.

 

j) L’exercici d’accions judicials i administratives i la defensa de la corporació en matèries de competència plenària.

 

k) La declaració de lesivitat dels actes de l’ajuntament.

 

l) L’alteració de la qualificació jurídica dels béns de domini públic.

 

m) La concertació de les operacions de crèdit la quantia acumulada de les quals, dins cada exercici econòmic, excedeixi el 10 per cent dels recursos ordinaris del pressupost —llevat de les de tresoreria, que li corresponen quan l’import acumulat de les operacions vives en cada moment superi el 15 per cent dels ingressos corrents liquidats en l’exercici anterior— tot això de conformitat amb el que disposa la Llei reguladora de les hisendes locals.

 

n) [Derogat]

 

ñ) L’aprovació dels projectes d’obres i serveis quan sigui competent per contractar-los o concedir-los, i quan encara no estiguin previstos als pressupostos.

 

o) [Derogat]

 

p) Aquelles altres que hagin de correspondre al ple perquè la seva aprovació exigeix una majoria especial.

 

q) Les altres que expressament li confereixin les lleis.

 

Igualment, correspon al ple la votació sobre la moció de censura a l’alcalde i sobre la qüestió de confiança plantejada per aquest, que han de ser públiques i s’han de dur a terme mitjançant una crida nominal en tots els casos, i es regeixen pel que disposa la legislació electoral general.

 

El ple pot delegar l’exercici de les seves atribucions en l’alcalde i en la junta de govern local, llevat de les enunciades a amb les lletres a, b, c, d, e, f, g, h, i, l i p, i al paràgraf anterior

 

Membres de l'òrgan de govern:

L’estructura organitzativa de l’ajuntament de Santa Cecília de Voltregà consta, de conformitat amb la normativa de règim local aplicable, de l’alcalde, un primer tinent d’alcalde i el Ple, com a òrgans executius; i la Comissió especial de comptes.

 

L’ALCALDE és escollit en la sessió constitutiva de l’ajuntament i el més habitual és que ho sigui el cap de la llista que hagi obtingut més vots. D'entre les atribucions que la normativa de règim local li atorga té la de nomenar al tinent d'alcalde, que té com a principal funció, la de substituir, per ordre del seu nomenament i en casos de vacant, absència o malaltia, a l'Alcalde.

El PLE està format per tots els regidors escollits a les eleccions municipals, que en el cas de Santa Cecília de Voltregà són 5 i les atribucions que la normativa de règim local li confereix, a banda de controlar i fiscalitzar la resta d'òrgans de govern, es caracteritzen per requerir unes majories més àmplies i qualificades, en contraposició a la resta d'òrgans de govern. Les sessions del Ple tenen caràcter trimestral, sens perjudici de les sessions extraordinàries i urgents que es puguin convocar per part de l'alcalde.

Finalment la COMISSIÓ ESPECIAL DE COMPTES, està integrada per membres de tots els grups polítics municipals i té com a funció principal l'examen, estudi i informe dels comptes anuals de la corporació i en conseqüència es reuneix quan aquests han estat elaborats, i com a pas previ a la seva aprovació pel Ple.