Per ajudar-nos a millorar, si vols ens pot traslladar els seus suggeriments al respecte, sense resposta de l'administració, en el següent camp de text
* El missatge no pot superar els 1000 caràcters
En aquest apartat trobaràs la descripció dels òrgans de govern de l’ens, quines competències tenen cadascun d'ells i qui en forma part.
President: Fran Morancho López
Vicepresident: Vicente Pérez Mula
Membres:
- Francis Ortiz Sánchez
- Miguel del Viso Romanos
- Cristina LLorens Pardo
- Manel Vilajosana Ferrándiz
- Josep Rovira Pujol
Nomenament i cessament del/la gerent.
1. El/ la gerent és el màxim òrgan de direcció ordinària i serà nomenat i cessat per l’alcalde/essa. La designació haurà de recaure en un funcionari de carrera o laboral de les Administracions públiques o un professional del sector privat, titulat superior en ambdós casos, i amb més de cinc anys d’exercici professional el segon.
2. El/la gerent serà substituït/da en cas de vacant, absència, malaltia o impediment legítim per aquell/a membre directiu de NOSTRAIGUA que nomeni l’alcalde/essa i que compleixi els requisits establerts en l’apartat anterior.
3. En la sessió de constitució del Consell d’Administració, el president haurà de nomenar, o ratificar en cas que hi hagi continuïtat, el gerent i la delegació de funcions, si s’escau.
Composició. Retribució. Assistència.
1. El Consell d’Administració estarà integrat per un mínim de tres membres i un màximde membres igual al nombre legal de membres del Ple.
2. El mandat dels membres del Consell d’Administració coincidirà amb el de la Corporació Municipal i restarà en situació de gestió ordinària des de la celebració de les eleccions municipals fins a la nova composició del Consell.
3. El règim de retribució dels membres del Consell d’Administració seran que estableixi el Ple de l’Ajuntament de Mont-roig del Camp.
4. El/la gerent assistirà a les reunions del Consell d’Administració, amb veu però sense vot.
5. Podran assistir a les sessions del Consell d’Administració, amb veu però sense vot,totes aquelles persones que siguin convocades pel/per la president/a, en qualitat d’experts en les matèries incloses en l’ordre del dia, amb la finalitat de prestar l’adequada assistència al Consell.
Nomenament i cessament de vocals.
Els vocals del Consell d’Administració seran nomenats entre l’alcalde/essa entre l’alcalde/essa entre els membres del Ple i, si escau, cessats per l’alcalde/essa, coincidint amb la renovació de la corporació municipal o sempre que calgui per vacant o cessament.
Funcions.
1. Correspon al Consell d’Administració:
a) Dictar les normes de funcionament del mateix Consell en allò no previst en els presents Estatuts i en la normativa de règim local sobre òrgans col·legiats, i aprovar, si s’escau, un reglament de règim interior, així com les normes generals relatives a contractació i patrimoni de NOSTRAIGUA.
b) Aprovar el pla general i el programa d’actuació de NOSTRAIGUA i les seves modificacions.
c) Aprovar els projectes d’obres, les despeses, l’adquisició, l’alienació i els actes de disposició sobre béns i drets del seu patrimoni i els contractes i els pactes de tota mena sobre aquells béns i drets de quantia superior a 1.000.000€ i durada superior als quatre anys, així com els actes d’anul·lació d’ingressos, qualsevol que sigui el seu import.
d) Aprovar la participació en negocis, en societats mercantils o empreses, així com en fons, entitats, fundacions, associacions o altres persones jurídiques sense ànim de lucre, nacionals o estrangeres, l’objecte de les quals estigui relacionat amb els fins de NOSTRAIGUA i determinar el seu import fixant la seva forma i condicions.
e) Aprovar la formalització d’emprèstits, crèdits, avals o altres garanties o qualsevol instruments financers al servei de les seves finalitats d’acord amb les limitacions establertes a l’article 30 d’aquests Estatuts.
f) Aprovar les propostes dels estats de previsió d’ingressos i despeses, plantilla de personal, catàleg de llocs de treball i conveni col·lectiu, i elevar-los a l’òrgan municipal competent per a la seva aprovació definitiva.
g) Aprovar l’inventari de béns i drets, tant propis com adscrits, el qual haurà de ser remès anualment a l’Ajuntament.
h) Aprovar els criteris generals d’actuació en matèria de personal de NOSTRAIGUA d’acord amb els principis establerts en la normativa laboral i pressupostària vigent, i les propostes de retribucions que li sotmetin el/la president/a de l’Entitat, dins de les normes relatives a la determinació i la modificació de condicions retributives del personal que, respecte a això, aprovi l’Ajuntament.
i) Aprovar, a proposta del/la president/a, l’estructura organitzativa de NOSTRAIGUA, el nomenament i la cessació personal al qual s’encomani la direcció de les unitats orgàniques que s’hagin d’estructurar a l’Entitat.
j) Aprovar els expedients per l’alteració de la qualificació jurídica i per a l’alternament, en ambdós casos, dels béns propis.
k) Aprovar les propostes de modificacions d’Estatuts i elevar-los a l’òrgan municipal competent per a la seva aprovació definitiva.
l) Aprovar les propostes de balanç, el compte de pèrdues i guanys i la memòria explicativa de la gestió anual de NOSTRAIGUA i l’aplicació de resultats, i elevar-los a l’òrgan municipal competent per a la seva aprovació definitiva.
m) Les altres funcions que li atribueixin aquests Estatuts i les que expressament li pugui atribuir la normativa vigent.
2. Actuarà com a secretari/a del Consell d’Administració, sense ser-ne membre, un funcionari/a públic de l’Ajuntament de Mont-roig del Camp a qui es requereixi per al seu ingrés una titulació superior. A part de secretari/a del Consell d’Administració, exercirà la fe pública, per delegació de la Secretaria de l’Ajuntament, i l’assessorament legal dels òrgans col·legiats i unipersonals de NOSTRAIGUA.
3. El Consell d’Administració, per a la millor realització de les seves funcions, podrà delegar, en la figura del President, les seves atribucions, excepte les previstes en els paràgrafs a), e), g), h) i i) de l’apartat primer. Així mateix, establirà els límits per sota dels quals es puguin delegar les funcions previstes en els paràgrafs b) i c) de l’apartat primer.
4. Els actes del Consell d’Administració dictats en l’exercici de les potestats administratives que tinguin atribuïdes no posen fi a la via administrativa.
Designació i funcions.
1. El/la president/a de NOSTRAIGUA serà l’alcalde/essa o el regidor/a de l’Ajuntament de Mont-roig del Camp que l’alcalde/essa nomeni i, si s’escau, cessi.
2. Correspon al/a la president/a:
a) Ostentar la màxima representació de NOSTRAIGUA davant tota classe de persones i entitats.
b) Exercir l’alta inspecció de tots els serveis i la vigilància del desenvolupament de la seva activitat.
c) Vetllar pel compliment dels fins de NOSTRAIGUA, del que disposen aquests Estatuts i llurs normes de desenvolupament.
d) Convocar i presidir les sessions del Consell d’Administració, proposar els acords que hagi d’adoptar i vetllar pel seu compliment.
e) Proposar l’estructura organitzativa al Consell d’Administració.
f) El nomenament i la separació del personal al qual s’encomani la direcció de les unitats orgàniques en què s’hagi d’estructurar l’Entitat.
g) Resoldre les reclamacions en matèria de responsabilitat patrimonial i les reclamacions prèvies a la via civil o laboral.
h) Concedir les subvencions que hagi d’atorgar NOSTRAIGUA i sol·licitar totes aquelles de què pugui gaudir.
i) Aprovar els projectes d’obres, les despeses, l’adquisició, l’alienació i els actes de disposició sobre béns i drets del seu patrimoni i els contractes i els pactes de tota mena sobre aquells béns i drets de quantia inferior o igual a 1.000.000 euros i durada no superior als quatre anys.
j) Ordenar pagaments.
k) Ratificar l’exercici de les accions i els recursos judicials o administratius que corresponguin a NOSTRAIGUA en defensa dels seus interessos i béns interposats pel/per la gerent.
m) Exercir, de forma efectiva, les facultats de representació, administració i gestió ordinària de NOSTRAIGUA, de conformitat amb el que es disposa en els presents Estatuts.
n) Informar, diligentment, al Consell d’Administració de la seva actuació i dels assumptes que concerneixin a la gestió de NOSTRAIGUA.
o) Executar, puntualment, els acords del Consell d’Administració.
p) Sol·licitar de les administracions competents i, a la seva vegada, atorgar els permisos i les llicències que corresponguin, dins l’àmbit d’actuació de NOSTRAIGUA.
q) Desenvolupar l’estructura organitzativa i de personal d’acord amb els criteris generals establerts pel Consell.
r) Exercir la prefectura superior de tots els serveis, obres i dependències, assumint-ne la direcció, l’impuls i la inspecció.
s) Contractar el personal i determinar la seva retribució, dins dels acords adoptats pel Consell d’Administració i en els termes previstos als articles 10.1.i) i 10.1.j) d’aquests Estatuts i les disposicions legals d’aplicació.
t) Disposar la sanció del personal laboral, així com exercir la potestat disciplinària sobre el personal funcionari.
u) Exercir la potestat sancionadora quan aquesta sigui atribuïda a NOSTRAIGUA per la normativa vigent.
v) Exercir les accions i els recursos judicials o administratius que corresponguin a NOSTRAIGUA en defensa dels seus drets i interessos, amb caràcter ordinari o urgent.
w) Exercir la potestat de recaptació i/o cobrament dels ingressos de dret públic o que tinguin caràcter de preu privat atribuïts a NOSTRAIGUA.
x) Exercir les altres funcions que li atribueixin aquests Estatuts i les que li delegui el Consell d’Administració.
3. Excepcionalment, en els casos de necessitat urgent que no admetin demora, podrà adoptar les decisions reservades a la competència del Consell d’Administració que siguin susceptibles de delegació, restant obligat a informar el consell, en la seva primera reunió, dels acords adoptats, a fi que siguin ratificats.
4. El/la president/a podrà delegar les funcions previstes en l’apartat segon, en la figura del vicepresident i/o del gerent, amb l’excepció de les recollides en els paràgrafs b), c) i d).
5. Els actes del/la president/a dictats en l’exercici de les potestats administratives que tingui atribuïdes no posen fi a la via administrativa.