Per ajudar-nos a millorar, si vols ens pot traslladar els seus suggeriments al respecte, sense resposta de l'administració, en el següent camp de text
* El missatge no pot superar els 1000 caràcters
En aquest apartat trobaràs la descripció dels òrgans de govern de l’ens, quines competències tenen cadascun d'ells i qui en forma part.
Corresponent a l'alcaldia les següents atribucions:
El Ple de l'Ajuntament, és l'òrgan col·legiat fonamental per al govern i administració del municipi, i està integrat per tots els regidors i presidit per l'alcalde, que és triat pels regidors/des (arts. 140-CE i 19 i 20-LBRL). El nombre de regidors/res depèn de la població del municipi, i són elegits per sufragi igual universal, lliure, directe i secret, pel sistema proporcional (art. 140-CE i 176-200 - LOREG). En el cas de Cànoves i Samalús el Plenari està format per 11 regidors.
El Plenari de l'Ajuntament de Cànoves i Samalús es celebra l´últim dijous dels mesos imparells, prèvia convocatòria de l'alcalde. El Ple sempre té lloc a les 20 hores a la Sala de Plens de l'Ajuntament.
A continuació es detallen les atribucions del Plenari Municipal:
• El control i la fiscalització dels òrgans de govern.
• Els acords relatius a la participació en organitzacions supramunicipals; alteració del terme municipal; creació o supressió de municipis i de les entitats a què es refereix l'article 45; creació d'òrgans desconcentrats; alteració de la capitalitat del municipi i el canvi de nom d'aquest o d'aquelles entitats i l'adopció o modificació de la seva bandera o escut.
• L'aprovació inicial del planejament general i l'aprovació que posi fi a la tramitació municipal dels plans i altres instruments d'ordenació previstos en la legislació urbanística, així com els convenis que tinguin per objecte l'alteració de qualssevol d'aquests instruments.
• L'aprovació del reglament orgànic i de les ordenances.
• La determinació dels recursos propis de caràcter tributari; l'aprovació i modificació dels pressupostos, i la disposició de despeses en matèria de la seva competència i l'aprovació dels comptes; tot això d'acord amb el que disposa la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
• L'aprovació de les formes de gestió dels serveis i dels expedients de municipalització.
• L'acceptació de la delegació de competències feta per altres administracions públiques.
• El plantejament de conflictes de competències a altres entitats locals i altres administracions públiques.
• L'aprovació de la plantilla de personal i de la relació de llocs de treball, la fixació de la quantia de les retribucions complementàries fixes i periòdiques dels funcionaris i el nombre i règim del personal eventual.
• L'exercici d'accions judicials i administratives i la defensa de la corporació en matèries de competència plenària.
• La declaració de lesivitat dels actes de l'Ajuntament.
• L'alteració de la qualificació jurídica dels béns de domini públic.
• La concertació de les operacions de crèdit la quantia acumulada, dins de cada exercici econòmic, excedeixi del 10 per cent dels recursos ordinaris del Pressupost --excepte les de tresoreria, que li correspondran quan l'import acumulat de les operacions vives en cada moment superi el 15 per cent dels ingressos corrents liquidats en l'exercici anterior- tot això de conformitat amb el que disposa la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
• L'aprovació dels projectes d'obres i serveis quan sigui competent per a la seva contractació o concessió, i quan encara no estiguin previstos en els pressupostos.
• El plantejament de conflictes de competències a altres entitats locals i altres administracions públiques.
• Aquelles altres que hagin de correspondre al ple perquè la seva aprovació una majoria especial.
• La votació sobre la moció de censura a l'alcalde i sobre la qüestió de confiança plantejada pel mateix.
• Les altres que expressament li confereixin les lleis.
La Junta de Govern és integrada per l'alcalde i un nombre de regidors no superior al terç del nombre legal d'aquests, nomenats i separats lliurement per l'alcalde o alcaldessa, el qual n'ha de donar compte al ple. A Cànoves i Samalús la Junta de Govern es reuneix els dilluns cada quinze dies a les 19 h i les seves sessions no són públiques. Correspon a la Junta de Govern:
En matèria d’urbanisme
1.- Formulació i aprovació inicial dels instruments de planejament urbanístic derivat següents:
- Els Plans parcials urbanístics
- Els Plans especials urbanístics
- Els Plans especials de millora urbana
2.- Aprovació inicial i definitiva dels instruments de gestió urbanística i dels projectes d’urbanització.
3.- En general, l’aprovació de qualsevol altre instrument de planejament o gestió urbanística que desenvolupi o executi el planejament general, la competència del qual no es trobi atribuïda al Ple de la Corporació.
4.- L’aprovació prèvia a què es refereix l’article 48.1 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme (projectes d'actuacions específiques d'interès públic en sòl no urbanitzable).
5.- L’aprovació dels projectes d’obres i de serveis en els supòsits previstos a l’article 21.1.o) de la Llei estatal 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local (LRBRL).
En matèria de contractació i patrimoni
1.- Aprovar els expedients relatius a les contractacions i les concessions contractuals (obres, serveis, subministraments, gestió de serveis públics, administratius especials, privats...) de la competència d’aquesta Alcaldia d’import superior a 2.500 euros (IVA exclòs) que no hagin estat objecte de delegació a favor dels regidors d’aquest Ajuntament, incloent aquesta competència l’aprovació de tot l’expedient de contractació, des de l’inici fins a la finalització o resolució definitiva, inclosa la modificació, la interpretació i la revisió de preus, i també els actes d’autorització i disposició de despeses.
2.- Aprovar els expedients relatius a les concessions demanials, quan el valor excedeixi de 60.101,21 euros però no superin el 10% dels recursos ordinaris del pressupost ni els 3.000.000,00 euros.
3.- Alienar o gravar, per qualsevol títol, béns patrimonials de propietat municipal, quan el valor no superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost, ni els 3.000.000,00 euros.
4.- Adquirir béns i drets quan el valor sigui inferior al 10% dels recursos ordinaris del pressupost i a 3.000.000,00 euros.
5.- Acceptar expressament els béns adquirits a títol lucratiu quan l’adquisició sigui incondicional.
En matèria de personal
1.- Aprovar l’oferta pública d’ocupació, d’acord amb el pressupost i la plantilla aprovats pel Ple.
2.- Aprovar les bases de les proves per a la selecció del personal, fix i temporal, i per als concursos de provisió de llocs de treball, les seves convocatòries corresponents.
3.- Nomenar funcionaris o contractar personal indefinit, en virtut d’oposició, concurs-oposició, o concurs, a proposta del tribunal qualificador, i resoldre i adjudicar els guanyadors de concursos i les beques de durada igual o superior a un any.
4.- Nomenar personal interí i contractar personal laboral en casos de màxima urgència.
5.- Disposar el trasllat en comissió de serveis d’un funcionari a qualsevol altre lloc de treball de l’entitat local, o d’una altra administració pública.
6.- Aprovar la permuta dels càrrecs dels funcionaris que els ocupin en propietat.
7.- Imposar sancions al personal al servei de la Corporació per la comissió d’infraccions lleus, greus o molt greus, tret la separació del servei i l’acomiadament.
En matèria d’hisenda
1.- Aprovar l’autorització i la disposició de les despeses i el reconeixement d’obligacions en els termes fixats per a cada exercici en les bases d’execució del pressupost.
2.- Aprovar l’atorgament de subvencions en els termes fixats per a cada exercici a les bases d’execució del pressupost, i també l’aprovació prèvia de les bases particulars reguladores de les convocatòries corresponents quan requereixin concurrència pública.
3.- Aprovar les liquidacions dels padrons de tributs.
4.- Acordar, sense perjudici de les facultats de gestió de l’Alcaldia, la sol·licitud de subvencions d’organismes, institucions i entitats, públiques o privades, i acceptar les que no siguin competència del Ple.
El Consell de Poble de Samalús es reuneix el segon dilluns de cada mes a les 20h al Local Social de Samalús situat al carretera Sant Llorenç Savall.
Els mesos imparells es celebra el Govern Obert amb tots els veïns i veïnes de Samalús i els mesos parells es reuneix la Junta Directiva.
La Junta Directiva està composada per les següents persones.