En aquest apartat trobaràs la descripció dels òrgans de govern de l’ens, quines competències tenen cadascun d'ells i qui en forma part.

Junta de Govern

La Junta de Govern és integrada per l'alcalde/essa i un nombre de regidors no suporior al terç del nombre legal d'aquests, nomenats i separats lliurement per l'alcalde/essa, el qual n'ha de donar compte al Ple. Correspon a la Junta de Govern:

L'assistència a l'alcalde/essa en l'exercici de les seves atribucions.

Les atribucions que l'alcalde/essa o un altre òrgan municipal li deleguin i les que li atribueixen les lleis.

Les Juntes de Govern a Regencós tenen lloc el darrer dijous de mes a les 19,30 hores.

Ple

El Ple de l'Ajuntament és l'organ col.legiat fonamental per al govern i administració del municipi i està integrat per tots els regidors i presidit per l'alcalde/essa que és triat pels regidors/es (art. 140-CE i 19 i 20-LBRL).  El nombre de regidors/res depèn de la població del municipi i són elegits per sufragi igual universal, lliure, directe i secret, pel sistema proporcional (art. 140-CE i 176-200 -LOREG).

En el cas de Regencós el Ple està format per 7 regidors.

El Ple de l'Ajuntament de Regencós en sessió ordinària es celebra a la Sala de Plens de l'Ajuntament, el darrer dijous de cada dos mesos senars (gener, març, maig, juliol, setembre i novembre) a les 20,00 hores, prèvia convocatòria de l'alcaldessa, amb caràcter preferent, sense perjudici de que es pugui variar el dia concret en el cas de sorgir alguna impossibilitat.

L'ordre del dia es pot consultar al taulell d'anuncis de l'Ajuntament.