Volant o certificat d'empadronament individual (actual o històric)
Aquest tràmit us permet sol·licitar volants o certificats d’empadronament que informen sobre l’empadronament d’una persona actualment (volant d’empadronament actual) o durant un període de temps determinat (volant d’empadronament històric) segons les dades del Padró Municipal d'Habitants.
- Estar empadronat al municipi o haver-ho estat amb anterioritat.
- Ser major d’edat o menor emancipat.
- Espanyols: DNI (obligatori per a majors de 14 anys)
- Estrangers:
- Ciutadà d’un estat membre de la Unió Europea (UE), Islàndia, Liechtenstein, Noruega i Suïssa: certificat de registre de ciutadà de la UE, en el qual consti el Número d’Identitat d’Estranger (NIE), junt amb el document acreditatiu de la identitat o passaport expedit per les autoritats del seu país.
- Ciutadà d’un Estat de fora de la UE: Targeta d’Identitat d’Estranger (TIE) expedit per les autoritats espanyoles, en la que consti el NIE o, en el seu defecte, passaport expedit per les autoritats del seu país.
- Menors d’edat:
- Fins als 14 anys: Llibre de família o Certificat de naixement, en cas que no disposin d’un document d’identificació.
- A partir dels 14 anys: mateixos documents d’identificació exigits pels majors d’edat.
- Menors no emancipats: Llibre de família i certificat de naixement.
- Empadronament amb un sol progenitor:
- Resolució judicial que es pronunciï sobre la guarda i custodia del menor i declaració responsable d’estar en vigor i no existir cap posterior que modifiqui els seus termes, segons el model subministrat per l’ens.
- Si la guarda i custodia és compartida, haurà d’aportar-se el mutu acord d’ambdós progenitors.
- Si no existeix resolució judicial serà necessària una autorització de l’altre progenitor. En el seu defecte, haurà d’aportar-se declaració responsable justificant la impossibilitat de disposar de la signatura de l’altre progenitor, segons model subministrat per l’ens.
- Incapacitats: resolució judicial que acrediti la representació legal.
Aquest tràmit us permet sol·licitar volants o certificats d’empadronament que informen sobre l’empadronament d’una persona actualment (volant d’empadronament actual) o durant un període de temps determinat (volant d’empadronament històric) segons les dades del Padró Municipal d'Habitants.
El volant és un document de caràcter purament informatiu que pot ser suficient en nombroses gestions en les que els ciutadans necessitin aportar informació sobre l’empadronament.
En canvi, el certificat és un document públic que acredita fefaentment a efectes administratius la residència i domicili habitual dels ciutadans. El certificat pot tenir cost segons l’ordenança fiscal d’aplicació i a més, la seva emissió és més lenta atès que ha de signar-lo el secretari de la Corporació.
Estan obligats a l'ús del canal electrònic en les seves relacions amb les Administracions Públiques, els subjectes de l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, així com aquells que s'estableixin reglamentàriament.
Si voleu tramitar la petició electrònicament cal que disposeu d'un certificat digital. Us caldrà iniciar la tramitació tot emplenant el formulari web i signant-lo digitalment.
Podeu consultar els certificats digitals admesos pel validador del Consorci AOC
De tots els sistemes d'identificació disponibles la manera més senzilla de tramitar és mitjançant l'IdCat Mobil, que facilita la identificació i signatura electròniques a través de dispositius mòbils, i es pot utilitzar per a fer tràmits amb les administracions i ens que integren el sector públic de Catalunya Vídeo explicatiu de com sol·licitar-lo.
I si no tinc certificat, i no el puc aconseguir?
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
- Reial Decret 1690/1996, de 11 de juliol, que aprova el Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals modificat en relació als efectes de padró pel Reial Decret 2612/1996, de 20 de desembre.
- Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals.
- Resolució de 29 d’abril de 2020, de la sotssecretaria, per la que es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del padró municipal.
- Ordenança fiscal d’aplicació.
El termini d’emissió del volant o certificat dependrà del canal de tramitació escollit.
Per la naturalesa del tràmit, no aplica.
En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades , l’informem que les seves dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.
Al respecte, s’indica que Ajuntament d'Orpí és el responsable del tractament d’aquestes dades personals, que conservarà de conformitat amb les disposicions legals i reglamentàries aplicables en cada cas.
Així mateix s’informa de la possibilitat d’exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i limitació mitjançant la remissió d’un escrit dirigit per mitjans electrònics (orpi@diba.cat), o en format paper, ja sigui presencialment o per correu postal a l’adreça següent: Pl. St. Jordi, 8787, Orpí, (Barcelona)
Per a més informació, consulti la nostra política de privacitat