Exercici del dret a la portabilitat de les dades
Aquest tràmit permet rebre les dades personals que hagis facilitat al responsable del tractament en un format estructurat, d'ús comú i de lectura mecànica, i a transmetre-les a un altre responsable. Es pot exercir quan el tractament:
- Es basa en el consentiment de la persona interessada o bé és necessari per executar un contracte on s’és part (també per aplicar mesures precontractuals).
- S’efectua amb mitjans automatitzats.
Només poden realitzar-lo les persones físiques i els seus representants perquè és un dret fonamental d’aquestes.
L'interessat té dret a rebre les dades personals que ha facilitat a un responsable del tractament en un format estructurat, d'ús comú i de lectura mecànica, i a transmetre-les a un altre responsable, si es compleixen els requisits següents:
- El tractament es basa en el consentiment o en un contracte.
- El tractament es fa per mitjans automatitzats.
L'interessat ho sol·licita respecte de les dades que ha proporcionat al responsable i que l'afecten, incloses les derivades de la mateixa activitat de l'interessat.
Mode d'exercici: inclou el dret que les dades es transmetin directament de responsable a responsable, si és tècnicament possible.
Limitacions: no es pot exercir aquest dret, quan el tractament es fonamenta en el compliment d'una missió d'interès públic o inherent a l'exercici del poder públic.
Aquest dret és personalíssim i ha de ser exercit pel propi interessat o un tercer per representació, davant el responsable del tractament.
Cal destacar que aquest dret només es pot exercir quan concorrin els següents supòsits:
- El tractament es basa en el consentiment de la persona afectada o quan el tractament sigui necessari per executar un contracte en el qual l'interessat és part o bé per aplicar mesures precontractuals a petició seva (no s'aplica quan la base jurídica sigui una altra).
- El tractament s'efectua a través de mitjans electrònics (no s'aplica als tractaments no automatitzats o manuals).
Estan obligats a l'ús del canal electrònic en les seves relacions amb les Administracions Públiques, els subjectes de l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, així com aquells que s'estableixin reglamentàriament.
Si voleu tramitar la petició electrònicament cal que disposeu d'un certificat digital. Us caldrà iniciar la tramitació tot emplenant el formulari web i signant-lo digitalment.
Podeu consultar els certificats digitals admesos pel validador del Consorci AOC
De tots els sistemes d'identificació disponibles la manera més senzilla de tramitar és mitjançant l'IdCat Mobil, que facilita la identificació i signatura electròniques a través de dispositius mòbils, i es pot utilitzar per a fer tràmits amb les administracions i ens que integren el sector públic de Catalunya Vídeo explicatiu de com sol·licitar-lo.
I si no tinc certificat, i no el puc aconseguir?
- Article 20 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD)
- Article 17 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
El silenci serà positiu, llevat que una norma amb rang de llei estableixi expressament un efecte desestimatori, total o parcial, amb relació a una determinada informació.
Una vegada transcorregut aquest termini sense que de manera expressa es respongui a la petició, teniu dret a interposar la reclamació oportuna davant l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades, conforme al que disposa l'article 16 de la Llei 32/2010, d'1 d'octubre de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades.- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades , l’informem que les seves dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.
Al respecte, s’indica que Ajuntament de Montmaneu és el responsable del tractament d’aquestes dades personals, que conservarà de conformitat amb les disposicions legals i reglamentàries aplicables en cada cas.
Així mateix s’informa de la possibilitat d’exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i limitació mitjançant la remissió d’un escrit dirigit per mitjans electrònics (montmaneu@diba.cat), o en format paper, ja sigui presencialment o per correu postal a l’adreça següent: Panadella, 8, 8717, Montmaneu, (Barcelona)
Per a més informació, consulti la nostra política de privacitat