Comunicació prèvia per a espectacles públics o activitats recreatives de caràcter extraordinari
- Sol·licitar prèviament o simultàniament l'autorització d'utilització o aprofitament de béns de domini públic quan calgui.
- Haver pagat la corresponent taxa associada a aquest tràmit.
- Presentar el pla d'autoprotecció a través del Registre electrònic de plans d'autoprotecció - Hermes, si cal, d'acord amb el que disposa el Decret 82/2010, i haver-lo implantat abans de l'inici de l'activitat, en els casos següents:
- Que l'activitat es trobi inclosa a l'annex I del Decret 82/2010, de 29 de juny, pel qual s'aprova el catàleg d'activitats i centres obligats a adoptar mesures d'autoprotecció i es fixa el contingut d'aquestes.
- Que l'activitat es realitzi en un centre, establiment, instal·lació o dependència que disposi d'autorització per a una activitat diferent de la que es pretén realitzar.
- Comunicació prèvia d'acord amb el model normalitzat que inclou la declaració responsable següent:
• Que en cas d'actuar com a representant legal, es disposa de tots els poders necessaris per presentar la comunicació i rebre, si escau, les corresponents comunicacions i/o notificacions.
• Que es disposa d'una assegurança de responsabilitat civil que cobreix el risc que pugui derivar-se de la seva organització i realització (segons les quanties mínimes del Decret 112/2010, de 31 d'agost).
• Que les dades que hi ha a la comunicació són certes, així com tota la documentació que s'adjunta. - Una memòria amb el contingut mínim següent:
- Identificació del tipus d'espectacle públic o activitat recreativa de caràcter extraordinari.
- Data o dates i horari previst per a la realització.
- Nom, cognoms, adreça i telèfons de, com a mínim, dues persones responsables de la seva organització.
- Descripció breu de l'espectacle o activitat i del nombre màxim de persones que previsiblement assistiran o participaran en la seva realització amb indicació dels serveis o prestacions que se'ls oferiran.
- Indicació de les mesures adoptades, incloses la contractació del personal de seguretat privada i de control d'accés, i de les que convindria adoptar per part dels serveis municipals afectats, per tal de prevenir riscos per a la salut i la seguretat i per prevenir inconvenients o molèsties per a terceres persones interessades, en matèria de sorolls i trànsit.
- Identificació de la persona o persones titulars de l'establiment, recinte o espai obert, en cas que no sigui la mateixa persona promotora o organitzadora, i document que expressi la seva conformitat amb l'espectacle públic o amb activitat recreativa projectats.
- En prevenció i seguretat en matèria d'incendis, cal acompanyar l'informe de la Generalitat, d'acord amb el que disposa l'article 23 de la Llei 3/2010, de 18 de febrer.
- Còpia de l'autorització (o de la sol·licitud si encara no s'ha resolt), per a l'ocupació del domini públic, si cal i aquell pertany a una administració diferent de l'Ajuntament.
És el règim d'intervenció a través del qual la persona o empresa que vol realitzar un espectacle públic o activitat recreativa de caràcter extraordinari ho posa en coneixement de l'Ajuntament i acompanya la documentació que acredita el compliment dels requisits que exigeix la normativa aplicable.
Se sotmeten a aquest règim els espectacles públics i activitats recreatives de caràcter extraordinari següents:
-
Els que es duen a terme amb motiu de festes o revetlles populars.
-
Els que siguin d'interès artístic o cultural amb un aforament reduït de menys de 150 persones, en el cas que es duguin a terme ocasionalment en espais oberts al públic o en qualsevol tipus d'establiment de concurrència pública.
-
Les actuacions en directe en establiments inclosos en el catàleg del Decret 112/2010, del 31 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives i en l'annex I de l'Ordenança d'intervenció municipal.
Estan obligats a l'ús del canal electrònic en les seves relacions amb les Administracions Públiques, els subjectes de l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, així com aquells que s'estableixin reglamentàriament.
Si voleu tramitar la petició electrònicament cal que disposeu d'un certificat digital. Us caldrà iniciar la tramitació tot emplenant el formulari web i signant-lo digitalment.
Podeu consultar els certificats digitals admesos pel validador del Consorci AOC
De tots els sistemes d'identificació disponibles la manera més senzilla de tramitar és mitjançant l'IdCat Mobil, que facilita la identificació i signatura electròniques a través de dispositius mòbils, i es pot utilitzar per a fer tràmits amb les administracions i ens que integren el sector públic de Catalunya Vídeo explicatiu de com sol·licitar-lo.
I si no tinc certificat, i no el puc aconseguir?
- Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives
- Decret 112/2010, de 31 d'agost, Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives
- Ordenança d'intervenció municipal en espectacles públics i activitats recreatives.
Segons si és o no competent, caldrà que l'Ajuntament emeti o sol·liciti un informe de conformitat de l'activitat proposada en matèria de seguretat ciutadana i trànsit si l'activitat afecta aquests àmbits.
Quan el servei tècnic municipal comprovi les dades consignades a la comunicació prèvia i detecti qualsevol inexactitud, falsedat o omissió ho posarà en coneixement de la persona titular, que tindrà deu dies per corregir-la i/o perfeccionar-la.
Si la inexactitud, falsedat o omissió tenen caràcter essencial, el servei tècnic municipal elevarà proposta a l'òrgan municipal competent per tal que, prèvia audiència a la persona interessada, dicti un acte administratiu en virtut del qual es declari sense efecte la comunicació prèvia.
La memòria de l'activitat ha d'estar a disposició de qualsevol inspecció posterior.
En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades , l’informem que les seves dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.
Al respecte, s’indica que Ajuntament de les Franqueses del Vallès és el responsable del tractament d’aquestes dades personals, que conservarà de conformitat amb les disposicions legals i reglamentàries aplicables en cada cas.
Així mateix s’informa de la possibilitat d’exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i limitació mitjançant la remissió d’un escrit dirigit per mitjans electrònics (ajuntament@lesfranqueses.cat), o en format paper, ja sigui presencialment o per correu postal a l’adreça següent: Ctra. Ribes, 2, 8520, Franqueses del Vallès, (Barcelona)
Per a més informació, consulti la nostra política de privacitatTràmits relacionats
- Comunicació prèvia de modificació no substancial d'un establiment i/o un espectacle o activitat recreativa
- Comunicació prèvia de modificació no substancial d'una activitat amb efectes sobre les persones o el medi ambient
- Llicència per a espectacles públics o activitats recreatives de caràcter extraordinari
- Sol·licitud informe urbanístic associat a la tramitació d'activitats
- Llicència municipal d'establiments oberts al públic de règim especial
- Consulta prèvia de classificació de l'activitat
- Comunicació prèvia ambiental municipal (Annex III)
- Comunicació de canvi de titularitat d'activitats
- Llicència ambiental (Annex II)
- Declaració responsable en matèria de salut alimentària
- Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat
- Sol·licitud informe previ en matèria d'incendis
- Llicència d'establiments fixos oberts al públic d'espectacles públics i activitats recreatives ordinàries
- Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb certificat tècnic
- Comunicació prèvia d'establiments fixos oberts al públic d'espectacles públics i activitats recreatives ordinàries
- Comunicació prèvia d'establiments no permanents desmuntables