Sol.licitud ajuts per la realització d'estudis d'educació superior (CFGS i universitaris) per al curs 2022-23
Seran objecte de subvenció, amb la finalitat de garantir l'accés a l'educació escolar en igualtat d'oportunitats, les despeses de matriculació, viatges al centre educatiu o llibres per la realització dels estudis.
• Estar empadronats en el municipi de la Torre de Claramunt (tant el pare, la mare i el/a fill/a com en el cas de famílies monoparentals el pare o la mare i el/a fill/a).
• L’Alumne/a pel qual es sol·licita l’ajut ha d’estar matriculat en un centre educatiu d’Estudis Superiors.
Instància formalitzada /documents/2492450/14822491/2022_Sollicitud_Ajuts_Educacio_Superior_edit_DEF1.pdf/78b66ac9-3d32-4238-b3c8-05111ef65464
a. Declaració de renda completa de l’exercici anterior, és a dir pare i mare, a menys que sigui conjunta.
a. En cas de no fer declaració de renda i/o hagi canviat la situació laboral:
• si no treballen: certificat de l’atur o certificat d’ingressos expedit pel SOC.
• si cobren altres prestacions: document acreditatiu de la percepció de l’ajut corresponent.
• Certificat de retencions i ingressos a compte de l’IRPF dels darrers 6 mesos. Certificat de despesa en hipoteca o lloguer de la residencia habitual.
• Si treballen: últimes tres nòmines.
b. En cas de no aportar aquesta documentació, s’obtindran zero punts en el criteri econòmic de Renda per càpita.
També caldrà adjuntar:
b. Resguard pagament de la matrícula d’estudis superiors. Aquest document és obligatori
c. Certificat de Nota d’accés o expedient acadèmic del curs anterior. En cas de no aportar aquesta documentació, s’obtindran zero punts en el criteri acadèmic de Nota
d. Resguard de petició de beca, si ha demanat alguna altra beca. En cas de no aportar aquesta documentació, s’obtindran zero punts en el criteri corresponent
e. DNI de l'alumne si no és ell qui presenta la sol.licitud. Aquest document és obligatori.
f. Carnet de família nombrosa .
g. Carnet de família monoparental.
h. Carnet de discapacitat reconeguda .
- Descarregueu el model de sol.licitud formalitzat.
/documents/2492450/14822491/2022_Sollicitud_Ajuts_Educacio_Superior_edit_DEF1.pdf/78b66ac9-3d32-4238-b3c8-05111ef65464
Empleneu-lo. És un pdf emplenable.
- Cliqueu a "Tinc la instància llesta per adjuntar". Seleccioneu l'arxiu i adjunteu-lo.
A "Breu descripció", escriviu SOL.LICITUD D'AJUT PER LA REALITZACIÓ D'ESTUDIS D'EDUCACIÓ SUPERIOR (CFGS, UNIVERSITARIS).
- Cliqueu a "Continua" i empleneu les següents pantalles fins a finalitzar la presentació de la sol.licitud.
La Comissió de Subvencions estarà integrada per les següents persones membres: a) President/a: La Regidora d’Acció Social de la Corporació. b) Vocals: Les persones tècniques d’Educació i Serveis Socials de la Corporació. c) Secretari/a: personal administratiu
Del 28-10-2022 al 24-11-2022
El termini per a la presentació de sol.licituds es determina a la convocatòria corresponent: 20 dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB).
Enllaç a la publicació de la Convocatòria al tauler electrònic d'anuncis: https://tauler.seu.cat/pagDetall.do?idEdicte=388196&idens=828610007
Enllaç a la publicació de la Convocatòria al BOPB: https://bop.diba.cat/anunci/3329401/convocatoria-per-a-la-concessio-d-ajuts-per-a-la-realitzacio-d-estudis-d-educacio-superior-per-al-curs-2022-2023-ajuntament-de-la-torre-de-claramunt
-Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS).
-Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei general de Subvencions (RDRLGS).
-Ordenança municipal de subvencions de l’Ajuntament de La Torre de Claramunt (BOPB, 02/01/2017).
-Reglament Orgànic Municipal de l’Ajuntament de La Torre de Claramunt.
-Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (LTAIGB).
-Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC).
La falta de resolució i publicació dins de l’esmentat termini produirà efectes desestimatoris de les sol·licituds presentades.
La no presentació d’al·legacions, per part de les famílies beneficiàries, dins del termini de deu dies hàbils a comptar des de l’endemà de la publicació de l’atorgament dels ajuts, implica l’acceptació tàcita dels ajuts rebuts.
Finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds, l’òrgan competent de la Corporació comprovarà d´ofici el compliment dels requisits esmentats a l’Article 3 de les següents bases. Quedaran excloses del procediment les famílies que no compleixin amb els requisits establerts.
Un cop comprovades les sol·licituds, es farà públic, mitjançant edicte al tauler d’anuncis (www.latorredeclaramunt.cat) de la Corporació, la relació de sol·licituds que no continguin la documentació necessària per ser admeses a tràmit.
Les persones interessades hauran de presentar, dins del termini de 10 dies hàbils, a partir de l´endemà de la publicació de l´esmentat edicte, i sense requeriment previ, els documents que manquen a la sol·licitud. En cas contrari, s´entendrà que desisteixen de la seva petició, de conformitat amb l´Article 68 de la L lei 39/2015, d´1 d´octubre del Procediment administratiu Comú de les Administracions Públiques.
De forma complementària, es comunicarà a les persones amb documentació requerida dit requeriment.
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
-
Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Contra la resolució del procediment de concessió de les ajudes es podrà interposar recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan en el termini d'un mes si l'acte fóra exprés, en cas contrari, en el termini màxim de tres mesos; o ser impugnat directament davant l'ordre jurisdiccional contenciós-administratiu, i tot això segons allò què disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015
En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades , l’informem que les seves dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.
Al respecte, s’indica que Ajuntament de la Torre de Claramunt és el responsable del tractament d’aquestes dades personals, que conservarà de conformitat amb les disposicions legals i reglamentàries aplicables en cada cas.
Així mateix s’informa de la possibilitat d’exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i limitació mitjançant la remissió d’un escrit dirigit per mitjans electrònics (torre@diba.cat), o en format paper, ja sigui presencialment o per correu postal a l’adreça següent: Pl. Ajuntament, 1, 8789, Torre de Claramunt, (Barcelona)
Per a més informació, consulti la nostra política de privacitat