Llicència per a espectacles públics o activitats recreatives de caràcter extraordinari

És el règim d'intervenció municipal al qual, els municipis de més de 50.000 habitants, subjecten l'exercici d'espectacles públics i activitats recreatives de  caràcter extraordinari.
En termini
Requisits previs
  1. Sol·licitar prèviament o simultàniament l'autorització d'utilització o aprofitament de béns de domini públic quan calgui.
  2. Presentar el pla d'autoprotecció a través del registre electrònic de plans d'autoprotecció (Hermes) i haver-lo implantat abans de l'inici de l'activitat. 
  3. Haver realitzat el pagament de la corresponent taxa associada a aquest tràmit.
Preu / Taxa

La taxa que estableixi l'ordenança fiscal.

Documentació a aportar

1. Sol·licitud de llicència d'espectacle públic o activitat recreativa de caràcter extraordinari d'acord amb el model normalitzat. 

2. Una memòria amb el contingut mínim següent:

a) Identificació de l'espectacle públic o activitat recreativa per a la qual es sol·licita llicència.

b) Data o dates i horari previst per a la realització.

c) Nom, cognoms, adreça i telèfons de, com a mínim, dues persones responsables de la seva organització.

d) Descripció breu de l'espectacle o activitat i del nombre màxim de persones que previsiblement assistiran o participaran en la seva realització amb indicació dels serveis o prestacions que se'ls oferiran.

e) Indicació de les mesures adoptades, incloses la contractació del personal de seguretat privada i de control d'accés, i de les que convindria adoptar per part dels serveis municipals afectats, per tal de prevenir riscos per a la salut i la seguretat i per prevenir inconvenients o molèsties per a terceres persones interessades, en matèria de sorolls i trànsit.

f) Una anàlisi de la mobilitat que provocarà l'espectacle públic o activitat recreativa, amb previsió de mesures especials per afrontar les necessitats detectades, si escau, segons determina la normativa sobre regulació de la mobilitat generada

g) Una valoració de l'impacte acústic de l'espectacle o de l'activitat recreativa i, si escau, de les mesures que s'adoptaran per prevenir-lo i minimitzar-lo.

h) Descripció dels serveis d'higiene i dels dispositius d'assistència sanitària que s'instal·laran.

i) Declaració responsable de la persona titular o organitzadora on faci constar el compromís de contractació d'una d'assegurança de responsabilitat civil que cobreix el risc que pugui derivar-se de la seva organització i realització (segons les quanties mínimes del Decret 112/2010, de 31 d'agost).

j) Identificació de la persona o persones titulars de l'establiment, recinte o espai obert i, en cas que no sigui la mateixa persona promotora o organitzadora, document que expressi la seva conformitat amb l'espectacle públic o amb activitat recreativa projectats.

3. Autorització per a l'ocupació del domini públic, si cal i aquell pertany a una administració diferent de l'Ajuntament.

Descripció

És el règim d'intervenció municipal al qual, els municipis de més de 50.000 habitants, subjecten l'exercici d'espectacles públics i activitats recreatives de  caràcter extraordinari.

Se sotmeten a aquest règim els espectacles públics i les activitats recreatives de caràcter extraordinari, que:

  • Es duen a terme esporàdicament en establiments oberts al públic que tenen llicència o autorització per a una activitat diferent de la que es pretén fer, o 
  • Es duen a terme en espais oberts al públic o altres locals que, tot i no tenir la condició d'establiments oberts al públic amb llicència o autorització, compleixen les condicions exigides per dur-hi a terme els espectacles o les activitats.

No estaran subjectes a aquesta llicència (per està subjectes a comunicació prèvia), els d'espectacles públics i activitats recreatives de  caràcter extraordinari, següents:

  • Els que es duen a terme amb motiu de festes o revetlles populars.
  • Els que siguin d'interès artístic o cultural amb un aforament reduït de menys de 150 persones, en el cas que es duguin a terme ocasionalment en espais oberts al públic o en qualsevol tipus d'establiments de concurrència pública.
  • Les actuacions en directe en establiments inclosos en el catàleg del Decret 112/2010, del 31 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives i a l'annex I de l'Ordenança d'intervenció municipal.
Organisme competent / Responsable
Ajuntament.
Àrea tramitadora
Àrea municipal de gestió de les activitats i llicències.
Qui el pot demanar
La persona física o jurídica que vol dur a terme un o diversos espectacles públics o activitats recreatives en un mateix establiment o espai obert al públic o el seu representant legal. En aquest darrer cas s'ha de declarar la representació amb la qual s'actua.
Canals de tramitació
Electrònic / Presencial / Correu postal
Per mitjans electrònics o de manera presencial.
Descarregar la sol·licitud per a tramitació presencial
Període de l'any en què es pot demanar
Es pot presentar en qualsevol moment.
Mitjans de pagament
Els que estableixi l'ordenança fiscal.
Impresos del tràmit
Imprès de sol·licitud de llicència d'espectacle públic o activitat recreativa de caràcter extraordinari.
Normativa
  • Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives
  • Decret 112/2010, de 31 d'agost, Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives
  • Ordenança municipal d'intervenció en espectacles públics i activitats recreatives.
Termini de Resolució

Hi ha resolució.

La resolució que dicta l'Ajuntament sobre la sol•licitud de llicència posa fi al procediment i s'ha de dictar i notificar en un termini màxim d'un mes a comptar des de la data de presentació de la sol·licitud.

Silenci administratiu
Negatiu. Opera en el termini d'un mes des que es va presentar la sol·licitud de llicència.
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu.
Altra informació d’interès

En el moment d'iniciar l'activitat s'ha d'acreditar la contractació de l'assegurança de responsabilitat civil, mitjançant una declaració responsable, en la qual es faci constar les quanties contractades, acompanyada del rebut vigent, d'acord amb el Decret 112/2010, de 31 d'agost (article 83).

El promotor haurà de demanar aquesta llicència amb l'antelació suficient perquè l'Ajuntament pugui resoldre el seu atorgament, tenint en compte que per fer-ho disposa del termini d'un mes.

Informació bàsica sobre protecció de dades:

En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades , l’informem que les seves dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.

Al respecte, s’indica que Ajuntament de Castellolí és el responsable del tractament d’aquestes dades personals, que conservarà de conformitat amb les disposicions legals i reglamentàries aplicables en cada cas. 

Així mateix s’informa de la possibilitat d’exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i  limitació mitjançant la remissió d’un escrit dirigit per mitjans electrònics (castelloli@diba.cat), o en format paper, ja sigui presencialment o per correu postal a l’adreça següent: Avinguda de la Unió, 60, 8719, Castellolí, (Barcelona)

Per a més informació, consulti la nostra política de privacitat
Actualitzat el 14/12/2021

Autònoms i empreses

Assistent de tràmits per negocis Assistent de tràmits per negocis
Conèixer tots els tràmits necessaris del vostre negoci ara serà més sencill amb l'assistent d'activitats econòmiques.
Presenteu una factura Presenteu una factura
Sou proveïdor d'aquest ens? Doncs, recordeu que heu d'enviar les factures electrònicament.
Presenteu una licitació Presenteu una licitació
Consulteu i presenteu-vos a les licitacions en curs d'aquest ens.
Canal empresa (FUE) Canal empresa (FUE)
Teniu o voleu obrir un negoci? Tramiteu des d'un únic lloc amb les diferents administracions.