Exercici del dret d'oposició
Aquest tràmit us permet sol·licitar que no es tractin les vostres dades personals o, es cessi el seu tractament, si aquest s'hagués iniciat anteriorment. Aquest dret es pot exercir en els casos següents:
- Quan no sigui necessari el seu consentiment per tractar les dades sempre que hi hagi un motiu legítim fonamentat relatiu a una situació personal concreta i cap llei no digui el contrari.
- Quan es tracti de fitxers amb una finalitat publicitària i de prospecció comercial.
Denegació del dret d'oposició
L'Ajuntament podrà denegar el dret d'oposició:
- Existència de motius legítims imperiosos per al tractament (article 21 RGPD).
- Si hi ha perill per a la defensa i seguretat de l'Estat (article 23.1 RGPD).
- Per qüestions de seguretat pública (article 23.1 RGPD).
- Per protegir els drets i les llibertats de tercers (article 23.1 RGPD).
- Per necessitats d'una investigació policial (article 23.1 RGPD).
- Per salvaguardar altres objectius importants d'interès públic, en particular els interessos econòmics i financers, inclosos els d'àmbit fiscal (article 23.1 RGPD).
- Per assegurar el compliment de les obligacions tributàries (article 23.2 RGPD).
En tot cas, l'Ajuntament haurà de justificar la denegació i informar l'afectat del seu dret a demanar la tutela de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades o de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades, conforme al que disposa l'article 12 de la LOPDGDD.Empleneu aquesta sol·licitud electrònica. Si voleu tramitar-la electrònicament cal que disposeu d'un certificat digital. Podeu consultar els certificats digitals admesos i classificats pel Consorci AOC a la pestanya "classificació de certificats" del servei "Validador" de la pàgina web del Consorci AOC , d'acord amb el que s'estableix a la seu electrònica, per exemple idCAT i DNIe.
Inicieu la tramitació, a continuació emplenant el formulari web i signant-lo digitalment.- Reglament (UE) 2016/679, del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades
- Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
El silenci serà positiu, llevat que una norma amb rang de llei estableixi expressament un efecte desestimatori, total o parcial, amb relació a una determinada informació.
Una vegada transcorregut aquest termini sense que de manera expressa es respongui a la petició, teniu dret a interposar la reclamació oportuna davant l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades, conforme al que disposa l'article 16 de la Llei 32/2010, d'1 d'octubre de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades.- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades , l’informem que les seves dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.
Al respecte, s’indica que Ajuntament de Capolat és el responsable del tractament d’aquestes dades personals, que conservarà de conformitat amb les disposicions legals i reglamentàries aplicables en cada cas.
Així mateix s’informa de la possibilitat d’exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i limitació mitjançant la remissió d’un escrit dirigit per mitjans electrònics (capolat@diba.cat), o en format paper, ja sigui presencialment o per correu postal a l’adreça següent: Casa Consistorial, s/n, 8619, Capolat, (Barcelona)
Per a més informació, consulti la nostra política de privacitat